Nekromanti Tecknad Conan-film

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Tecknad Conan-film
Conan-historien Red Nails ska bli film - tecknad film! Se vidare länken, men det här kan bli riktigt bra!

Gå till nyheten/notisen

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag håller med Nightowl, det här kan nog bli riktigt bra. Kollade igenom bilderna och tycker att de gav rätt conan-känsla.

- Vulf

Arfert

Facit
hoppas dom bara gör Conan mer som Barry Windsor-Smiths version (smidigare), och inte Arnold.

Ghúnan

Veteran
Här har du PR versionen (en korsning mellan B.W. Smith's och Frazetta's Conan):

http://www.swordplayfilms.com/conan_animated.html

Inte riktigt så ärrad och 'trasig' som jag hade hoppats på (med tanke på att vår favorit-barbar snart genomlevt 40 år av slit och slakt i Red Nails), men man slipper i alla fall 'steroid-dumdrulle-versionen'... :gremtongue:

Saxifrage

Hero
Paradox

Innebär detta att Paradox cashar hem licenspengar? Eller är det någon annan? (Conan-licenserna är ju tydligen inte helt glasklara)

Arfert

Facit
mm, såg väl sådär ut.. lite väl mycket cartoon network ... men får återkomma när man sett grabben animerad...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Ron Perlman is Conan!

Men du... det är ju typ... ett skitbra val. Det blir nog skittrevligt. Om grejset bara ser bra ut också så blir vi väl nöjda oavsett handling..... :gremwink:

Storuggla

Champion
Re: Ron Perlman is Conan! [Swedish dub]

Jaja, men vem spelar Conan i den svenska dubbningen? Peter Harrysson? Mikael Persbrant? Henrik Schyffert? Magnus Seter?

...

Det vore fan värt det bara för att få höra "Haru en spänn?" på vita duken.

Storuggla, impressive thermos

Nightowl

Champion
Om dom dubbar den filmen...

...kommer jag personligen att söka upp alla som var involverade, producenten, alla voice actors, scriptan, killen som kommer med kaffe...

...och jag kommer att döda dem, döda dem långsamt och sadistiskt, möjligtvis på ett sätt som involverar kaniner och dörrmattor.

Och jag kommer att filma hela proceduren, och jag kommer att kapa TV-studion just som dom ska sända Bingo-Lotto, och hela Sverige kommer under hot av att jag ska detonera de vätebomber som jag har placerat under varje municipalcentrum i detta vackra land bevittna den rättvisa döden för dessa syndare...

...och det kommer att vara sista gången som någon motherfucking cocksucker bestämmer sig för att tecknade filmer är till för barn och dom kan förstås inte läsa subbad text eller förstå engelska .

Erik, jag och Judge Dredd

Organ

Out of time, out of mind
Re: Om dom dubbar den filmen...

Erik verkar behöva ett glas mjölk och en mandelkubb. :gremgrin:

...och det kommer att vara sista gången som någon motherfucking cocksucker bestämmer sig för att tecknade filmer är till för barn och dom kan förstås inte läsa subbad text eller förstå engelska.
Men det finns ju faktiskt film som ÄR riktad till barn i förskoleålder (dvs sådana som varken kan läsa eller förstå engelska). Ska samma regler gälla för dessa?

/Anders (som däremot mer än gärna skulle bänka sig med en popcornsbunke framför dumburken när de sände Eriks ståndrättsvendetta) :gremgrin:

Nightowl

Champion
Men läs man jag skriver, människa!

Men det finns ju faktiskt film som ÄR riktad till barn i förskoleålder (dvs sådana som varken kan läsa eller förstå engelska). Ska samma regler gälla för dessa?
VAR har jag påstått något sådant?

Jag bara undrar, liksom. Men OK, 90% av informationsförmedlingen försvinner via Internet.

Jag hatar alltså att man antar att tecknad film automatiskt är för småbarn. Film som ÄR för småbarn är givetvis något annat, men det finns film som inte är det, som jag som tänkbar förälder inte alls skulle låta småbarn se, och jag förstår inte varför målgruppen ska få sitt nöje förstört av hänsyn till folk som inte ska se filmen.

Att dubba Tom och Jerry och den magiska ringen eller Spirited Away är vettigt. Att dubba Tokyo Godfathers* eller den kommande Conan-filmen är korkat och trångsynt och respektlöst.

Erik

*Det har man faktiskt inte gjort.

Rising

Vila i frid
Re: Om dom dubbar den filmen...

Och jag kommer att filma hela proceduren, och jag kommer att kapa TV-studion just som dom ska sända Bingo-Lotto, och hela Sverige kommer under hot av att jag ska detonera de vätebomber som jag har placerat under varje municipalcentrum i detta vackra land bevittna den rättvisa döden för dessa syndare...
Jag kan vara din försvarsadvokat när du sedan ställs inför lagen. Jag kommer visa ett par avsnitt av det dubbade Simpsons. Det är allt - jag tänker inte säga något. Juryn kommer ändå att fria dig efter den behandlingen.

/Rising
har jättegoda insikter i det svenska rättsystemet.

MrG

Swashbuckler
hoppas dom bara gör Conan mer som Barry Windsor-Smiths version (smidigare), och inte Arnold.
Eller i anda av Cary Nords teckningar i dagens Conantidningar!