Nekromanti Tecknare of the world

Morgoth

Swashbuckler
Finns det möjligtvis någon person med styv blyertsspets och skarp pensel (eller bra ritprogram med lite talang) som skulle kunna hjälpa en av de stackars förfallets spelkonstruörer som förbannade med bristande förmågor inom konstens väg inte vet någonting bättre än att vända sig mot klagomuren (rollspel.nu) och gnälla.

Äsch, kort fattat: Ere nån här på forumet som skulle kunna tänka sig kladda lite bilder till ett rollspel? Rollspelet i fråga heter Snöväktare och är sci-fi.

Eftersom jag har upptäckt att folk blir föga intresserade att arbeta om de inte får allt serverat, tänker jag inte bara peka på hemsidan och säga: "Där. Info. Läs. Teckna. Skicka." Nej, det har aldrig funkat förr, så här kommer typ det jag är intresserad av:

*Ett Couhannoriskt barn. Barnet ska gärna beskådas ur uppifrån vy, och ha den grova hårväxt som är typiskt för alla Couhannorier. Han ska vitt hår på huvudet och möjligtvis ska det skymta lite ludd på magen. Han ska helst stå i snö, eller klättra i någon sorts klätterställning av perfekt formad is och ska dessutom helst se upp mot "teckningens yta" så att säga, dvs titta rakt upp på en. Ska typ ha ett par grova byxor på sig, möjligtvis en trasa till tröja.

*Chattan från novellen "En främling ibland oss". Ska helst vara klädd i fin kostym (svart) och bära någon sorts väska. Han ser gärna lite snäll ut, har svart hår och jobbar åt "Ting"(typ, öh, gud). Stövlar. Bakgrunden (om någon) skulle kunna vara en liten sjaskig lokal, eller nästan vad som helst annars (okej, inte vad som helst).

*En snöväktare, ´course. Klädd i enkel duellrustning (läder och tyg, mycket vadderat, harnesk samt benskydd, inga armskydd, eller hjälm) och gärna också han beskådad uppifrån eller snett uppifrån. Han ska helst vara vithårig eller blond, eller möjligtvis gråhårig. Ung man, slank, möjligtvis hållandes en värja eller ett soliter (två blad som gjuts samman i ett handtag vid mitten). I bältet har han kanske små kapslar innehållandes s.k. "sköldkulor" som blockerar avståndsanfall. Bakgrunden ska vara snö, ´course, och möjligtvis en halshuggen motståndares före detta kropp ligger där och blöder? Mmmmysigt.

Naturligtvis går exakt vad som helst som har med Snöväktare (eller till och med Figurslag) att göra bra att posta här, och om ni skäms för era konststycken (äsch, vad larvig jag kan va) kan ni Morgoth@rules.it.

Även om det bara handlar om en enkel skiss, så posta den för allt i världen.

/Morgoth@rules.it [hemsida] - som känner på sig att han glömt något i det här inlägget...

Jagy

Veteran
Jag kan gärna hjälpa till om ni behöver nånting fixat i photoshop eller så. Färglägga bilder kanske, och jag känner en kompis som tecknar väldigt bra. Han sa förut att han sökte efter ett rollspel att teckna åt, jag kan tala med honom.

Sk1D

Veteran
Trots att jag lagt tecknandet aningen åt sidan för annat är jag villig att teckna en del om ni vill, skickar med en fil endan som är en teckning jag gjorde runt -99.

Morgoth

Swashbuckler
Coolish

Ooooh... helt klart talang där...

Hoppas du kan rita någonting till Snöväktare (ska snart hosta upp några skisser ni skulle kunna använda)...

Som sagt, helskön bild, och helskön stajl...

/Morgoth@rules.it [hemsida] - tycker att bilden liknar någonting som hämtat ur teknofantasy...

Morgoth

Swashbuckler
Låter fint. Själv är jag helt oduglig med ritprogramen, minst lika oduglig som jag är med en sådan där cylinderformad olägenhet kallad penna i handen /images/icons/smile.gif (tror jag visst fick till en vits där).

Jag behöver all hjälp och är otroligt tacksam.

/Morgoth@rules.it [hemsida] - som fullkomligt älskar att glo på snygga teckningar...

Sk1D

Veteran
Re: Coolish

Bilden är ritad med WH40K-världen i åtanke (såklart) - har självklart egna idékällor också /images/icons/wink.gif