Nekromanti Teckning!

solvebring

Superhero
Tjenare!

Mitt Photobucket-galleri kan ni kika på en del bidler som jag gjort. Har bara lagt upp material som jag är nog nöjd med att därför visa för andra. Jag har alltid tecknat med tuch och blyerch, men igår beslöt jag mig för att färglägga i photoshop, så som de flesta serietecknarna gör nu för tiden. Det var mitt första försök till detta och det blev såhär: Fellowship

Vad tycker ni om den?

Rosen

Myrmidon
Vad tycker ni om den?

Färgläggningen blev helt okej -- för ett första försök, väldigt bra.
Jag gillade svärdet Asfettibur och den psykedeliska röken (extremt illustrativ, om man tittar efter). Men varför står det ett tvättställ i bakgrunden..?

--
Åke

solvebring

Superhero
Det mystiska tvättställets historia!

Färgläggningen blev helt okej -- för ett första försök, väldigt bra.
Jag gillade svärdet Asfettibur och den psykedeliska röken (extremt illustrativ, om man tittar efter). Men varför står det ett tvättställ i bakgrunden..?

Tackar Åke. Att du som skicklig illustratör och samt serieklottrare ger bra kritik för mitt lilla försök glädjer mig stort.
Ja, svärdet Asfettibur var en kul grej som kom upp i skallen. Röken, ja, en alv ur paraodiperpektiv är ju alltid en alv, psykadeliskt multi-hippie!
Varför det står ett tvättställ i bakgrunden är... tja, rent ut sagt en utfyllnad, vilket i sig bringar skrattet till mig själv eftersom det inte har ett skit med något annat att göra. :gremgrin:
Ett typiskt Darnells Herman Hedning-skämt, och om man tittar på bakgrunden kan väl ingen gå minste om att Herman Hedning är bland mina favoriter? :gremwink: