Nekromanti Teckningshjälp...snälla

Radagast

Swordsman
Är ju så urkass på att reda, att min 2-åriga dotters kludd t.o.m. är bättre än mina egna streckgubbar :gremfrown:

Håller på med två små projekt (duck20), och skulle väldigt gärna vilja piffa till dem med ca 2 bilder per projekt, dvs 1-3 bilder.

Projekt 1: Bilder som passar in i medeltiden (säger bara Ivanhoe och Robin Hood i ankskepnad)

Projekt 2: Hur skulle det se ut med en revolverduell vid OK Corall i Tombstone mellan ett gäng ankor? Dvs Vilda Västern i anktappning. (Kom gärna med förslag på titel också Vilda Duckern eller så funkar liksom inte riktigt bra)

// Radagast

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Titelförslag

Kom gärna med förslag på titel också Vilda Duckern eller så funkar liksom inte riktigt bra
"The Quack and the Dead!"

/tobias

Troberg

Sinister eater
Re: Titelförslag

Kom gärna med förslag på titel också Vilda Duckern eller så funkar liksom inte riktigt bra
Den gode, den onde och den kvackande?
För en näbbfull dollar?

Radagast

Swordsman

"För en näbbfull dollar"

Den tror jag att jag kör på :gremwink:

// Radagast - som skrev klart sitt första dogmarollspel nu på morgonen

Troberg

Sinister eater

Den tror jag att jag kör på
Eller "Kvacket från vildmarken" (OK, inte klockren västern, men ändå), "Gunfight at the O Quack Coral" , "The last of the Quack-clan" eller "Custer's last Quack"?

Radagast

Swordsman
Eftersom "För en näbbfull dollar" bara är i planeringsstadiet just nu (ska ta tag i det i nästa vecka) så har jag inte så mycket text om det just nu.

Ur bakgrunden från "Duckvanhoe" kan jag ta två stycken just nu:

"Ankornas konung, Relgart Ankhjärta hade dragit iväg på ett korståg mot de oheliga ankorna i söder. Undertiden placerades hans bror prins Johen på tronen för att styra ankornas rike."

[...]

"Det växte upp några personer som satte sig till motvärn. där den mest kände var Tobin Näbb, en anka som blivit av med sina marker och förklarats fredlös."

// Radagast

Rickard

Urverk speldesign
Ok, jag blev så inspirerad när jag hörde medeltidsankor så jag var tvungen att kluddra ihop något.. Ta inte det här seriöst.. Plymhatten ser ju mer ut som Farmor Ankas frisyr.. :gremsmile:

/Han som mest ritade dit värjbladet, för han fick ändå inte till till den bra