Bosse Brottsling
Veteran
Jag har haft en idé till ett (oseriöst) rollspel en tid men känner att jag fastnat lite, därför tänkte jag ventilera vad jag kommit fram till hittills här. Tanken är att man inte har några värden på sitt rollformulär, utan endast en tecknad bild, gjord av spelaren själv. För att avgöra om karaktären lyckas med en handling bedömer spelarna och spelledaren spelarens teckning. Jag är inte fullt på det klara över hur det ska fungera, men exempelvis kan varje spelare få en röst (förutom den som ska göra handlingen förstås) och spelledaren två eller flera (beroende på hur många det är som spelar). Om exempelvis någon ska övertala någon kan utseendet bedömas, eller om personen ser tillförlitlig ut. Utrustningen är förstås ett problem, men stora föremål som exempelvis svärd kan ju ritas till.
Ja, den här idén är full med hur många hål som helst, men tanken är att det ska vara oseriöst och med fördel spelas med några öl i magen. Anledningen till det här spelet är att många i min spelgrupp blivit allt slöare med att rita porträtt på sina karaktärer (streckgubbar mest) och därför kunde det vara kul med ett spel där porträttet är det viktigaste av allt. Om någon har provat att spela något liknande vore jag tacksam för tips och förslag... Jag är medveten om att det här är fullt av luckor, men jag är inte ute efter negativ kritik...
Ja, den här idén är full med hur många hål som helst, men tanken är att det ska vara oseriöst och med fördel spelas med några öl i magen. Anledningen till det här spelet är att många i min spelgrupp blivit allt slöare med att rita porträtt på sina karaktärer (streckgubbar mest) och därför kunde det vara kul med ett spel där porträttet är det viktigaste av allt. Om någon har provat att spela något liknande vore jag tacksam för tips och förslag... Jag är medveten om att det här är fullt av luckor, men jag är inte ute efter negativ kritik...