\o/Möller said:Okej, jag är på.
NiceMöller said:Okej, jag är på.
DU och jag på söndag.. Resten kan bara hoppa in närsom.Brynolf said:Gött mos, matros! Så börjar vi på söndag eller måndag?
Jag kommer starta igång spelet på söndag kväll.Brynolf said:Gött mos, matros! Så börjar vi på söndag eller måndag?
Jag anländer måndag morgon!Vicotnik said:Jag kommer starta igång spelet på söndag kväll.Brynolf said:Gött mos, matros! Så börjar vi på söndag eller måndag?
Hm, det här får en ju att undra lite smått hur ett ulvspel skulle se ut där man röstar IN spelare i stället för ut. Man börjar med två, osv... öflöbbflöbb, sova sig nu.!Paxen said:DU och jag på söndag.. Resten kan bara hoppa in närsom.Brynolf said:Gött mos, matros! Så börjar vi på söndag eller måndag?
Shit va coolt! Starta ett sånt spel vetja!Brynolf said:Hm, det här får en ju att undra lite smått hur ett ulvspel skulle se ut där man röstar IN spelare i stället för ut. Man börjar med två, osv... öflöbbflöbb, sova sig nu.!Paxen said:DU och jag på söndag.. Resten kan bara hoppa in närsom.Brynolf said:Gött mos, matros! Så börjar vi på söndag eller måndag?
Coolt. Jag fattade inte det sista bara.Vimes said:Jag har en mycket bättre idé! Hela forumet spelar varulvsspel. Vissa (säg typ 50 av de 200 mest aktiva den senast tiden) får PM av SL som säger att de är ulvar. Varje dag får hela forumet rösta om vilka som ska bannas. Kommer byn hålla ihop för att rösta ut varulvarna eller kommer man utnyttja tillfället att få folk man ogillar bannade från forumet? Mycket spännande!
En annan idé är att någon bybo får en "sista röst" och alltså blir ansvarig för när rundan ska avslutas. Detta är förstås hemligt! Om denna bybo blir nattmördad får varulvarna "sista rösten" under en runda, innan den slumpas ut till byborna igen.
(shit det sista där var ju ganska intressant)
Vore i så fall häftigt om det funkade så att SL måste avsluta rundan fyra timmar efter att förmågan använts. För jag ser ett problem med SL's som är online konstant. <.<Vimes said:Såhär. Rundan avslutas när den som har "sista rösten"-förmågan bestämmer (antingen genom PM till SL eller genom att hen lägger sin röst, antagligen det förra). Vem som har förmågan är hemligt. Den som har flest röster blir utröstad i vanlig ordning. Om bybon med "sista rösten"-förmågan blir nattmördad, får ulvarna förmågan under nästa runda, och därefter slumpas den ut till kvarvarande bybor.
Eftersom SL inte kan sitta och höka över forumet 24/7 så är det så förädiskt att SL avslutar rundan när "sista rösten"-förmågan använts. Och även om det skrivits saker efter dess. Röster lagda efter att sista rösten använts räknas inte. Detta blir förstås ett medel för att ta reda på vem som har förmågan.
Exempelvis: Recca har sista rösten-förmågan, eftersom xyas har flest röster bestämmer hon att skicka PM till SL där hon skriver att "nu avsluts rundan". SL loggar in fyra timmar senare, ser PM:et och skriver "STOPP!" i tråden. Under dessa fyra timmar har istället !Paxen seglat upp på flest röster, men eftersom Recca bröt rundan tidigare räknas inte dessa och xyas röstas ut.
Damn! Jag gillar det här.
Jag är ju som en jävla vandrande varulvsspelsthinktank!
Klart du gillar det. Det ær ju jag som åker utVimes said:Exempelvis: Recca har sista rösten-förmågan, eftersom xyas har flest röster bestämmer hon att skicka PM till SL där hon skriver att "nu avsluts rundan". SL loggar in fyra timmar senare, ser PM:et och skriver "STOPP!" i tråden. Under dessa fyra timmar har istället !Paxen seglat upp på flest röster, men eftersom Recca bröt rundan tidigare räknas inte dessa och xyas röstas ut.
Jag tycker det låter realistiskt. Jag åker ju inte ut, liksomxyas said:Klart du gillar det. Det ær ju jag som åker utVimes said:Exempelvis: Recca har sista rösten-förmågan, eftersom xyas har flest röster bestämmer hon att skicka PM till SL där hon skriver att "nu avsluts rundan". SL loggar in fyra timmar senare, ser PM:et och skriver "STOPP!" i tråden. Under dessa fyra timmar har istället !Paxen seglat upp på flest röster, men eftersom Recca bröt rundan tidigare räknas inte dessa och xyas röstas ut.
!Paxen said:Jag tycker det låter realistiskt. Jag åker ju inte ut, liksomxyas said:Klart du gillar det. Det ær ju jag som åker ut
Jag tänkte inte ens på det, så naturligt var exemplet.Vimes said:!Paxen said:Jag tycker det låter realistiskt. Jag åker ju inte ut, liksomxyas said:Klart du gillar det. Det ær ju jag som åker ut
Jag tycker det var väl valda exempel, jag.
det hade ju säkert gått jätte bra, med tanke på att jag fixar de sista detaljerna idag. Och ska du få mig att för säga mig så räcker det inte att supa mig full.Tjavva said:ÅH! Jag hade ju värsta chansen att pressa Vico på tips i kväll, skulle fyllt honom och sett till att fått nått vettigt ur honom!
Nu vill vi börja!