Khan
Kondottiär
Jag är egentligen för att man som spelare ska läsa in sig på världen man spelar i. Om SL har en idé om Trakorien och spelarna tycker det låter kul är det i min mening deras ansvar att förstå platsen. Om de inte orkar/vill/hinner läsa på måste de säga till innan SL kör sin stora planeringsrunda. Annars är det inte att respektera andras tid och arbete.
Att bryta immersionen är oftast någonting dåligt. Men om man inte spelar på så blodigt allvar kan det ju gå förstås. Jag är rätt förtjust i Mutant, där mycket bygger på att mutanterna inte förstår våra nutida vardagsprylar. Att beskriva en "vit porslinsstol, med ett säte av plastics och en knapp på ryggstödets topp" ger mer till settingen än att bara säga "det är en toalett".
Men det där med att gå utanför fiktionen... Jag gillar nog inte det.
Att bryta immersionen är oftast någonting dåligt. Men om man inte spelar på så blodigt allvar kan det ju gå förstås. Jag är rätt förtjust i Mutant, där mycket bygger på att mutanterna inte förstår våra nutida vardagsprylar. Att beskriva en "vit porslinsstol, med ett säte av plastics och en knapp på ryggstödets topp" ger mer till settingen än att bara säga "det är en toalett".
Men det där med att gå utanför fiktionen... Jag gillar nog inte det.