Nekromanti Teknisk fråga om skänk-en-slant-ware och Paypal

Nightowl

Champion
Jo, jag funderar att ge bort en fet PDF, men jag är så egotrippad att jag tänkte mig att man skulle kunna ge dricks om man tyckte den var bra, liksom. Inte för att det blir så många kronor, men i allla fall.

Då är frågan: Är det tekniskt möjligt att lägga upp en knapp för en donation via PayPal på en hemsida eller så? "Om ni tyckte det här var värt en slant så kan jag gärna få den!"

Ta betalt seriöst ids jag inte göra, men jag tycker det här skulle vara kul - men om Paypal på något sätt behöver en avgift för att lägga upp knappen (man betalar väl nån procent till dom när man använder deras tjänster i alla fall? eller?) blir det mer kärvt.

Upplys mig. Jag är en nolla och rudis på detta.

Erik

Storuggla

Champion
Re: Teknisk fråga om skänk-en-slant-ware och Paypa

Jo då det går. Det vet jag eftersom jag läser Sparkling Generation Valkyrie Yuuki som använder sig av "Ge tecknaren en slant om du vill så hon kan köpa sig mat och åka på konvent"-knappen.

Jag vill dock minnas att Paypal tog en liten summa (vi snackar max en dollar) förut på varje transaktion, vilket kunde resultera i en negativ gåva. Men det var förr, och nu vet jag inte. Men det går!

Storuggla, walking to new orleans

Storuggla

Champion
Det är faktiskt en väldigt rolig serie :P [ANT]

...om man gillar karlar som blir kvinnor och sådant.