Nekromanti Teleporteringar

Greymourn

Swordsman
Nu förstår jag inte...

På vilket sätt blir besvärjelsen sämre av detta, eller snarare på vilket sätt skulle den bli övermäktig annars?

Som det e nu kan man ju i princip teleportera sig till månen...

Eleas

Hero
"Vadför måste man "landar med fötterna på marken" när man andvänder teleportera? är det för att den "annars skulle bli för övermäktig och alla skulle välja den"? eller finns det någon annan anledning?"

Jag misstänker "vifårntegemagikernmöjlighetattteleporterauppfolkiluften" - tänkandet. Till en viss del är det i och för sig befogat, men ändå inte, tycker jag - visst må besvärjelsen ge folk möjlighet att kasta ett offer utanför ett närbeläget stup, men det torde finnas smidigare sätt att göra sådant på. Och visst, att släppa en person på tio meters höjd är kanske inte det mest humana man kan göra, men det vill jag snarare hävda är såpass enkelt för att Teleportera givits sådan dramatisk räckvidd.

--Björn, teleportör

StefanB

Warrior
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Re: Teleporteringar...

Jag tänkte antingen teleportera nån över stup/flod eller upp i luften, 10m räcker bra till, om inte det så 100m... och om man kan göra detta under 1-2rundor så kanske den blir "lite för mäktig" .... är det därför det står att man måste "landar med fötterna på marken".

Eleas

Hero
Re: Teleporteringar...

"Jag tänkte antingen teleportera nån över stup/flod eller upp i luften, 10m räcker bra till, om inte det så 100m... och om man kan göra detta under 1-2rundor så kanske den blir "lite för mäktig" .... är det därför det står att man måste "landar med fötterna på marken"."

Hundra meter hade krävt alstring av sex filament ataxatropi samt beröring. Det känns tämligen... vanskligt, faktiskt.

--Björn