... från Rollspelsforumet:
Och alla ANDRA incitament som CoC kan använda för att binda rollpersonerna vid det tänkta äventyret kan ju användas i vilket rollspel som helst - även Kult, men i Kult har vi flera, för människan är en gud, egentligen. De har mörka hemligheter. De ingredienserna ger upphov till typiska Kultintriger som spelet är (i min vetskap) ensamma om att köra. -och det är givetvis så man SKA köra, om man vet vad man håller på med. Där har du det nymodiga. Kultspelare ska inte bara vara "ivägen", de ska vara själva "målet" för de onda. Spelpjäserna. Marionetterna. Vågfördelarna.
Gillar det tankesättet. Skarpt. Skulle gärna se en utveckling kring resonemanget "typiska Kultintriger"! Vad har ni för synpunkter kring detta?
Det låter som en riktig "Rising-tråd" och då brukar det bli kul. Med tanke på att detta är rollspelsforumet där det är rätt hög genomströmningshastighet på trådarna så vore det kanske bättre att skapa en ny tråd på Skräckspelsforumet med temat kultintriger? Den här tråden är dessutom redan rätt fet.
På inrådan av Arcana fortsätter alltså berörd del av tråden här i skräckforumet. Så låt oss slå våra kloka huvuden ihop *ljudeffekt* och bringa reda i detta kaos! Frågan gäller alltså "typiska kultintriger"! Hur kan de se ut, vad utmärker dem, vad är dess styrkor och svagheter, osv. Vad har ni för synpunkter kring detta?
Boo // F
Och alla ANDRA incitament som CoC kan använda för att binda rollpersonerna vid det tänkta äventyret kan ju användas i vilket rollspel som helst - även Kult, men i Kult har vi flera, för människan är en gud, egentligen. De har mörka hemligheter. De ingredienserna ger upphov till typiska Kultintriger som spelet är (i min vetskap) ensamma om att köra. -och det är givetvis så man SKA köra, om man vet vad man håller på med. Där har du det nymodiga. Kultspelare ska inte bara vara "ivägen", de ska vara själva "målet" för de onda. Spelpjäserna. Marionetterna. Vågfördelarna.
Gillar det tankesättet. Skarpt. Skulle gärna se en utveckling kring resonemanget "typiska Kultintriger"! Vad har ni för synpunkter kring detta?
Det låter som en riktig "Rising-tråd" och då brukar det bli kul. Med tanke på att detta är rollspelsforumet där det är rätt hög genomströmningshastighet på trådarna så vore det kanske bättre att skapa en ny tråd på Skräckspelsforumet med temat kultintriger? Den här tråden är dessutom redan rätt fet.
På inrådan av Arcana fortsätter alltså berörd del av tråden här i skräckforumet. Så låt oss slå våra kloka huvuden ihop *ljudeffekt* och bringa reda i detta kaos! Frågan gäller alltså "typiska kultintriger"! Hur kan de se ut, vad utmärker dem, vad är dess styrkor och svagheter, osv. Vad har ni för synpunkter kring detta?
Boo // F