Nekromanti Temaepisoder?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag är ganska road av tanken på att, i pågående kampanjer, köra särskilda spelmöten baserade på ett tema, på samma vis som i vissa TV-serier -- en julspecial i december, ett baddräktsavsnitt om sommaren, ett råbiffsavsnitt i november. Är det någon som lagt in sådana element i sitt spelande, och hur gick det?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Varje jul sedan 2003 har det varit "julepisod" i den superhjältekampanj jag är spelare i. Vi spelar ganska sällan numera, även om jag hört att en spinoff kört igång i göteborg...

Det har gått skitbra. I julas slogs vi mot "The Anti-Clause", till exempel...

MrG

Swashbuckler
Självklart :gremwink:
Speciellt om jag har haft tv-serieupplägg, men även i andra kampanjer. Första gången som jag prövade det var det i en kampanj som strängt höll tv-seriestruktur, så varje jul (vi höll på i två år) fanns det ett säsongsavsnitt, vi körde en halloweenspecial och coolast blev nog "säsongsavslutningen" när vi skulle ha sommaruppehåll. Då hade vi ett dubbelavsnitt med cliffhanger och garanterad död av minst en karaktär. Så där frustrerande på ett bra sätt för spelarna.

När jag kört helgkampanjer har jag också ofta försökt ha någon helg som är temahelg, brukar liva upp kampanjerna.

-Gunnar (som rekomenderar tänket varmt)