Nekromanti Templi Morti

Marukusu

Hero
Re: Ikuham

"Kommer du inte ens på en eller två inspirationskällor? Den tredje la jag till mest för att slippa ge bort någon badboll..."

:gremconfused: naaaeee, jag har hjärnsläpp. Jag är usel på att hitta rippar om de inte är alldeles, alldeles uppenbara (då menar jag om du har tagit något namn på någon berömd person baklänges eller dylikt, något som jag gör för jämnan). Let me guess: det är någonting som är såpass uppenbart att man bara vill slita ut ögonen på sig själv i frustration när man fått reda på det?

"Ikuham är inte som oss andra."

Mm, jag märker det... :gremsmile:

"Missade du det. Jag har nämligen tagit med just vad du beskriver, förutom att jag struntat i de tre armarna och dubbla huvuden."

Ooooopsie! Pinsamt, pinsamt. :gremblush:

"I den mån det fanns tappra äventyrare i ett samhälle där det mesta går ut på att klara sig för dagen, utföra fullgoda dagsarbeten osv. Trots vad flera rollspel lär ut så borde det vara rätt sparsmakat med dessa i ett sakta stagnerande rike."

Undantag finns alltid. En familj kanske har snappat upp rykten om att markerna skall vara bördiga i väster och beger sig dit bara för att komma till en pervers håla med vandöda... but I see what ye mean.

"Bärplockare letar sig nog sällan ut på platser där det definitivt inte finns några bär, och ifall du nu skulle nämna dem så skyr nog ashaslättens nomader området som pesten - på samma sätt som de flesta borde."

Jag tänkte mer på en glad och pårökt kiriya som gått helt på tok vilse... men det kanske är lite väl orealistiskt vid närmare eftertanke. Your'e the boss.

"Ymir har väl inte stulit någonting, och om han nu har det så får han gärna göra det flera gånger."

Ok, då har jag väl hallucinerat det eller nåt då. :gremcrazy:

MVH
Daniel, räds inga incestoida vandöda.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Priori Morti

"Men varför behövs han, om han nu befinner sig så avsides från resten?"

Många röster har ett perspektiv på döden som de andra inte har. Han kan placera själar ifrån mäktiga personer i nya kroppar, döda eller odöda. En bra person att ha till hands om man vill återuppliva något gammalt imperium. Dessutom behöver ingen känna till Många rösters sanna natur. Han kanske har en speciell kropp som kärl när han kommunicerar med de övriga, en kropp som inte väcker någon misstanke. Kroppen av en välkänd raunländsk eller kamorisk schaman kanske? De verklige Många röster är en organism vars verkliga storhet man egentligen bara kan ana på andeplanet. Som en kylig, ständigt pladdrande vind som dväljs i en grotta fylld av kroppar som han/hon använder efter behag.

Vad är då Många rösters mål? Som Maktah-troende så borde han egentligen vara ute efter att bekämpa det kommande Mörkret på ett eller annat sätt. Genom att ena tirakerna, genom att fånga in fler intressanta själar och därmed få mer kunskap osv.

Ceram

Hero
keep working dude

Om inte Geografica Mundana tar upp sådana städer (som säkert existerar, ett flertal av dem) så kan det vara på sin plats att uppfinna en egen. Gärna i de yttre regionerna av imperiet, då inkvisitionen gärna behövs på en plats där påverkan av främmande kulturer och religioner är starkare. Jag ska nog spåna lite på en sådan stad när jag får tid.
Hmmm... Jo en inkvisitionsstad med bara 1500 invånare behöver väl inte ha några stadsprivilegier. Kartan säger mig att den skulle passa jättebra i bergen söder om Absalon där en flod rinner ut från bergen. I provinsen Jargien visserligen men ändå rysligt off.

Jag ville få med vad som motiverade honom och hans roll i Priori Morti - det som gör honom mer spelbar (från att ha varit en häftig profil). Gör gärna ett eget försök eller modda min om du tycker något fattas/är fel.
Jag fick bara mer hopplöshetskänsla när jag läste min text men det kan ju bero på att jag faktiskt skrivit den och därför tänkt mer om den än på din text…

Sweetness! Jag har velat få in en och annan demon i det hela, och då är det klart att en sådan läckerbit som Yramilor får plats (men är namnet speciellt demoniskt - det låter alviskt i mina öron). Om du inte misstycker så flummar jag gärna vidare på denna kreation vid ett senare tillfälle.
Yramilor var det första vettiga namn som ploppade upp i mitt huvud, har du ett bättre demonnamn är det bara att byta när du flummar vidare.

/Ceram, har inget mer att tillföra för tillfället :gremsmile:

Re: Priori Morti

Iden med "många röster" är ju så att säga FETbra :gremsmile: gillar den skarpt!
Men med tanke på eons komplexa regelr förstår jag inte riktigt det är tänkt att han(hon/den/det) ska fungera? Är det någon som har tänkt? :gremtongue:
Ska nog se om man kan ha användning för något liknande i en egen kampanj, om det går bra

/DT - funderar på hur många själar det ryms i en människokropp?