Okej. Men då håller jag fast vid det jag sade i början, att den gamla visdomen är missvisande. För jag feltolkade den.Jag tror något är fel här. Det är inte ointressanta de andra resultaten är, det är oönskade. Det är två helt olika saker.
Så skit i den. Min huvudsakliga poäng kvarstår: konflikter är ett effektivt sätt att engagera spelare på, så länge vissa resultat är oönskade. Att rulla tärningen för att välja mellan flera resultat som man tycker om tycker jag är slöseri. Avbryt inte spelet för det, utan välj ett och kör vidare. Rulla tärningen för att förhindra att något du inte vill skall hända händer.
Jag har just insett att jag inte längre är narrativist. Jag har ett nytt perspektiv, en ny kreativ agenda, där målet med spelet inte har att göra med Shared Imaginative Space, utan målet är att spelarna skall uppleva saker. Att framkalla känslor hos dem. Händelserna i spelvärlden är endast ett medel för att uppnå detta. Engagemang är viktigt, tror jag.
//Genesis är en ganska känslokall människa i vardagen.