Nekromanti Teori !

Johan K

Gammal & dryg
Vi har diskuterat en teori i vår spelgrupp.
Teorin är att ju länger och mer erfaren en spelgrupp är ju bättre och mer har man i 1:a hjälpem och liknande färdigheter. Man har nästan alltid med sig nån slags förband när man är ute på äventyr.

Stämmer inte denna teori ???/images/icons/smile.gif

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>

G

Guest

Guest
Vi har diskuterat en teori i vår spelgrupp.
Teorin är att ju länger och mer erfaren en spelgrupp är ju bättre och mer har man i 1:a hjälpem och liknande färdigheter. Man har nästan alltid med sig nån slags förband när man är ute på äventyr.

Det här har vi visst redan diskuterat....Det var t.o.m. du som gjorde första inlägget då också...glömsk? /images/icons/smile.gif

Men jag kan svara vad jag anser ändå, du kanske vill ha en ny diskussion. Till viss del håller jag med dig. Men det är inget som växer fram så mycket. När ens första rp dött så vet man att man kan dö och kommer på att det kan vara bra med lite läkekonst så kanske man överlever nästa gång.

Vi brukar oftast ha en läkekunnig i vår grupp men inte pga. att vi _måste_, utan helt enkelt för att någon känt för att spela detta.

Om man har med medicinsk utrustning eller inte beror på vad man är för rp och vad man befinner sig i för situation. Är man en magiker som aldrig ens sett en strid så går man inte omkring med ett förband och man har ingen användning av färdigheten läkekonst. Som riddare däremot kan man lära sig läkekonst och ha med sig förband eftersom risken finns att man själv eller ens kamrater blir skadade i strid. Nu inte sagt att en riddare tar med sig förband om han inte misstänker att han kan bli skadad.

/Tiamel

Emil

Hero
Den största skillnaden mellan erfarna och icke erfarna spelare tycker jag är att "nybörjare" ständigt söker efter actiontillfällen (ofta med idiotiska resultat som följd), medan de som spelat längre nöjer sig med de stridssituationer som det aktuella äventyret inbjuder till...

/Emil - Nån som märkt samma sak?

WHaLe

Hero
Jag håller med.. Förr (på DoD tiden) brukade min spelgrupp att minst en gång på äventyr antingen utrota en stad eller bli jagade ut ifrån den...

WHaLe - Som inte längtar tillbaka...

hatten

Swashbuckler
Tja jag vet inte i min grupp har vi alltid haft stort intresse för förstahjälpen prylar och läkande droger/magi...
kanske för att när vi började spela så hade jag två spelare som båda hade gjort militär tjänst och så jag som /images/icons/laugh.gif gått i flygvapenungdomarna och lärt mig lite vapen vård och fått första hjälpen samt överlevnads utbildning
Sen gjorde jag själv lumpen och tja läkemedel och förband är en naturlig del av spelandet alla har sådant på sig eller har gubbar som kan lite om det.

( Flygvapen ungomarna gör ungefär samma som de i lumpen gör men inte lika tufft och mest för skoj.)

Krille

Super Moderator
"Teorin är att ju länger och mer erfaren en spelgrupp är ju bättre och mer har man i 1:a hjälpem och liknande färdigheter. Man har nästan alltid med sig nån slags förband när man är ute på äventyr."

Vad ska man med första hjälpen till? Man kan ändå aldrig ta sig tid att bli annat än hjälplig amatör på området. Dessutom förstör det kläderna. Nä, man anställer ett proffs istället. /images/icons/wink.gif

- Krille, vars nuvarande rollperson är både adlig och snorigt rik.
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Johan K

Gammal & dryg
Jo det förståss....../images/icons/wink.gif
Det funkar ju alltid, eller om man "råkar" hitta nån stackars magiker på vigen som är överjävlig på 1:a hjälpen.....

Jag såg !

Johan K

Gammal & dryg
Jo det förståss...
Men det är ju alltid bättre att ha med sig nått litet så man slipper förblöda innan man hittar nån som är bättre på 1:a hjälpen.

Jag såg !

Ridijeck

Warrior
Förstås stavas med ett s [NT]

Ja, jag vet att jag är en sådan där språkpuritan. Förresten, jag skrev [NT] i ämnet, så varför läser du det här?

Man Mountainman

Storsvagåret
För att jag har lust! [NT]

Ska du komma här och mucka va? /images/icons/smile.gif

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Te or i !

Hör du hat ten
du kan ske sku ll e bör ja kor rek tur lä sa din a i nlä gg så att du sli ppe r ir rit eran de sär stav nin gar och ann at job big t!

//Purgatorius - 'Han som renar' (renar språket)

Confusion

Veteran
Riddare och läkekonst

Om man är riddare, så har man lämpligen en en väpnare som är en hejjare på läkekonst...:)

/Henning, som spelar den numera härdade väpnaren (kanske inte nu längre då den gode riddaren dog efter många, långa äventyr) Theodor med 19 i läkekonst i eon

Johan K

Gammal & dryg
Re: Riddare och läkekonst

Jo det vore åxå en lösning på det hela. Men tänk om den superba väpnaren råkar få en lans genom skallen....
Då vore det ganska käckt av riddaren att iaf veta vad ett förband är./images/icons/smile.gif

Jag såg !

Azagthoth

Myrmidon
Re: Riddare och läkekonst

Rimligtvis så har den stolte riddaren någon gång själv varit väpnare. Så om han inte glömt bort hur man gör så borde även han veta hur man lägger första förband (vad detta nu skulle hjälpa mot en lans som faktiskt körts igenom någons huvud...).

/Azagthoth