Hej,
Jag håller på att läsa om olika religioner och så såg jag att man kna få teotropiska filament vid tex offer till en gud, men vad har man dessa till? Finns det någon cool ritual där man kan använda dess eller vad??
Jaha. Så du menar att med teotropiska filament kan man utföra cermonier. Går det inte med andra filament?
Går det att göra egna cermonier och hur isåfall..
Nix, på båda frågorna. Det går inte att använda andra filament, möjligen daimotropiska om religionen dyrkar en demonfurste, jag vet faktiskt inte, kommer säkert mer om det i Demoner.
Det går heller inte mig veterligen att göra egna ritualer.
vad som mer skulle behövas för att göra en mäktig ceremoni skulle vara att man hade antal filament man måste be guden om och antal filament som effekterna kostade... då skulle alla dessa prällar bli ganska bra... om man sedan lyckades med att få dessa att ta en runda att utföra så skulle prästarna bli mäktiga.. men alldeles för lika magiker
Det är det jag klurar på... man skulle ju kunna ta och 'halvera tidsåtgång' men att göra det tills de tar en runda skulle ta för många Obt6 or mot färdigheterna.... ingen skulle klara det.
Men med en ny färdighet skulle det fungera...
Genom att kunna kasta cermonier på några få rundor så kommer prästerna att börja likna Dungeons & Dragons clerics, detta på gott och ont. Jag själv gillar inte att präster ska vara stridsmaskiner, men det är ju som sagt jag det.
Det är precis sånt där jag menar. Böner har man förövrigt Gudomlig Intervention till, även om de inte är så pass flexibla som man kanske önskar. Men om du vill införa mindre böner så tycker jag att du bygger vidare på det konceptet istället, med qadosh och allt vad det nu heter.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.