Nekromanti [Terone] Förslag på framsida

Dimfrost

Special Circumstances
För att få undertiteln bredare än titeln behöver jag låta den vara en rad och i kapitäler. Då blir det svårt att få marginalerna att vara särskilt mycket bredare eftersom raden tar upp rätt mycket plats då. I och för sig, jag kan ju gå ner i grad på antingen undertiteln (för att den ska bli smalare) eller titeln (för att undertiteln ska kunna vara betydligt smalare, i två rader eller kursiv). (Jag kan slänga ihop lite varianter och kolla.)

Vilken av dem tycker du är snyggast då? Själv är jag väldigt osäker.

/Dimfrost

walium

Ganska töntig, faktiskt
Version 8 är bäst

Men det hade varit riktigt mysigt om hela rollspelet var i samma format som den gultonade delen av version 7.

Jag tycker det är snyggast utan någon bred grå ram och utan något kludd bakom titeln.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Ruiner och Drakar

(är du säker på att du inte vill ha det i omvänd ordning? "om drömmar och ruiner" har bättre klang i mina öron)
Frågan är om vi hade tyckt att "drömmar och ruiner" låtit bättre än "ruiner och drömmar" om rollspelet från 1982 hade hetat "Demoner och Drakar". :gremwink:

Dewil

Feliath

Swashbuckler
Jag tycker bäst om ettan, fast jag skulle gärna se TERONE i vinrött. Bladet är av bra storlek som det är, tycker jag. Skit absolut i bakomflöfflet bakom titeln, och ditcha helst hörndekoren också.

Asball idé, i alla fall. Men varför stavar du Kaleidoskop med I?

/Feliath — ett bra namn är det i alla fall

Dimfrost

Special Circumstances
Tja... för att det är snyggt, antar jag. Det går naturligtvis att ändra, jag bara drog till med något, egentligen.

Vad som är coolare är att det måste ha legat i mitt undermedvetna sedan jag läste din recension, för det hade jag totalt glömt bort. :gremlaugh:

/Dimfrost

Saxifrage

Hero
R & D

Helt säker är jag inte. Vad tycker ni andra?

"Ruiner och drömmar", av flera skäl. För det första har "drömmar och ruiner" samma melodi som "Drakar och Demoner", vilket ger töntstämpel. För det andra är "ruiner och drömmar" en mer lyckad följd: spelet handlar om en värld i ruiner, MEN det ryms också drömmar. Om man tar det i annan ordning låter det som ett spel om drömmar som slås i ruiner (Idol RPG?), och det var väl inte så det var tänkt.

Undertiteln gör mig förresten nyfiken, postapokalyps får man aldrig för mycket av. Finns det mer info någonstans?

Johan K

Gammal & dryg
Får ju säga att det översta av dessa 2 förslag är kalrt snyggast.
Så min röst hamnar just på den faktsitkt.

/ Johan K, som strax ska gå & nerlägga en pizza.