Nekromanti Terone: Korrläsning

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,609
Location
Fallen Umber
Nu är det dags! Råtexten till Terone är klar, nu återstår bara att skriva introduktionsäventyr, bestämma en layout, vänta på bilder, layouta, fixa rollformulär och göra en sjuk massa reklam på olika ställen. Samt korrläsning, och det är här ni kommer in.

Planen är att släppa spelet som gratis-pdf, med en eventuell tryckt upplaga endast för de som bokar upp ett exemplar. Jag tror inte på möjligheten att släppa ett nytt och okänt spel idag om man inte har ett företag i ryggen. Därför kan jag knappast ersätta korrläsare med något, förutom ett tack och ett namn i boken. Alltså väntar jag mig inte att någon som inte redan gillar projektet vill korrläsa, och det är därför jag inte har en snygg säljpresentation här. För den intresserade finns en gammal och något inaktuell presentation att titta på, men mer uppdaterad information väntar jag med tills det är releasedags.

De som är intresserade hör av sig med mailadress som ett svar till det här inlägget, eller som PM, mail, icq, msn, rörpost, zeppelinarpost, brevduva eller liknande. Visst har jag inte något kommersiellt att förlora på att bara lägga upp filerna direkt, för alla att titta på, men jag vill helst ha snygga layoutade filer med bilder för att dra in folk när det gäller nya bekantskaper.

Jag kräver inte att alla orkar läsa igenom allt (det är drygt 100 sidor i 12 p som det är nu), och det räcker absolut med att vilja skumma lite och kommentera för att korrläsning ska vara aktuellt. Mer om vad jag vill ha ut av er kommer om ni anmäler ert intresse.


/Dimfrost
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,075
Location
The Culture
Aha, jag visste inte att du var så nära att bli klar. Grattis!
Det är klart jag vill korrekturläsa. Skicka över det så ska jag se om jag kan bidra med något.

/tobias
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,244
Location
Borås, Sverige
Verkar som ett intressant projekt. Jag korrläser gärna. Sedan beror det ju på hur tight deadline du sätter hur mycket som jag hinner läsa.

/Ulfgeir
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Tittat lite på det förrut, skulle vara kul att se hurdant det blev.
Kan tänka mig att korrläsa skicka mail till Henrik@dreamtrack.se om du är intreserad (det går bra att skicka filen direct hit om du vill det)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,609
Location
Fallen Umber
Meddelande till korrläsarna

Responsen har varit över förväntan. För närvarande är det 12 personer som anmält sitt intresse, och jag har inte sett någon anledning att gallra. Därmed behöver alla absolut inte detaljgranska språkligheter. Jag vet att ett par är särskilt nitiska när det gäller formuleringar och ordval och liknande, så ni andra kan med gott samvete lämna sådant därhän om ni vill. :gremsmile:

Det viktigaste är då istället övrigt jag tog upp, som upplägg och pedagogik: om ni förstår vad ni läser, om allt kommer i rätt ordning, om det är engagerande, om aspekter i spelvärlden borde få mer eller (i undantagsfall, eftersom jag redan nu är rätt kortfattad för det mesta) mindre plats, och så vidare.

Håll särskilt uppsikt över ordlistan. Jag vill gärna höra om det finns andra begrepp eller termer som borde finnas med där, eller om beskrivningarna borde förbättras.

När ni lämnar kommentarerna, bifoga ert riktiga namn så jag vet vad jag ska skriva i boken.

Jag hör av mig om jag kommer på något mer. Slutligen ber jag att få tacka för det stora intresset!


/Dimfrost
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,609
Location
Fallen Umber
Och ett meddelande till

Antagligen är det ingen som ser det här, men jag orkar inte skicka ut 14 PM (eftersom man inte kan mass-PM:a) och så viktigt är det ändå inte.

Det börjar dra ihop sig, den ursprungliga deadlinen är på torsdag. Jag har dock inte hunnit kolla något på layout eller liknande, på grund av fullt upp med tentor och annat. Därför är det inte direkt någon brådska. Tiden utsträcks drygt två veckor, så att jag vill ha in kommentarerna senast nyårsdagen. Det bör vara ett datum som är lätt att komma ihåg. Det gäller dock främst de som gör en mer detaljerad genomgång. Det är naturligtvis okej att höra av er nu också, om det nu är någon som faktiskt läst igenom texten (jag känner till en, men det är också allt).

Återigen: det går bra att bara lämna en övergripande kommentar på den genomlästa texten (som inte alls behöver vara hela spelet). Utgå fortfarande från frågorna i det ursprungliga inlägget.


/Dimfrost
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Fablejazz (OT)

Bara måste få applodera ett waow! Kollade snabbt på vad du ville ha korrläst (inte för att jag ska korrläsa nått, men nyfiken som en utter) och hittade Fabeljazz, undebar miljö, tanke och spel.

*bugar mig*
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,609
Location
Fallen Umber
Re: Fablejazz (OT)

Kul att höra. Nu är det väldigt länge sedan jag själv var vidare tänd på Fabeljazz, men det var kul att skriva en gång i tiden. Jag har lekt med tanken att göra en något utökad version (säg, 16 sidor med vettig layout) för att så att säga verkligen avsluta projektet, men jag har ingen vidare lust längre.


/Dimfrost
 
Top