Nekromanti Testa dig själv: Vad är du för forumist?

Sodivra

Champion
Hallå, vart är DU på väg egentligen? :)

Jo, nu riktar sig ju testet in på hur man beter sig mot andra forumister, vad man kör för stil. Visst går det att lägga med andra faktorer också, med slutresultat som "Du är en ultraaktiv elak OT-pratare"

Antar jag. Det är inte jag som tänker koda allt det här! :gremwink: Nåja, jag får väl försöka om ingen hjälper mig, men då minskar chansen att det blir klart i tid.. Men sådana komplexa grejer funkar nog sämre än den "vanliga" mallen.

Iaf, flera frågor ska leda fram till ett slutresultat, som det brukar vara i tester. Men det går ju att lägga in "Forumfanatiker" bland "arketyperna", det måste ju inte BARA vara "attitydarketyper", men däremot så får det vara något som kan avgöras genom flera frågor. Det känns lite dumt ifall man klickar på "Jag är en OT-pratare" i alla frågor, men blir "Forumfantast" bara för att man klickade på "Jag svarar på alla inlägg", ungefär.. Fast det kanske inte ni tycker?

Sedan, sådana saker som "Hur mycket tid spenderar du på forumet?" kan bara "ge poäng" till "Forumfantast"-klassen, en fråga som "Hur bemöter du att någon har en annan åsikt?" kan ge rum åt både "Alla ska vara vänner", "Retorikern", "Ordfightern", "Medlaren" och "Mysprataren"..

Men det behöver återigen inte vara en nackdel. Vad tycker ni? Och vad tycker ni man ska få ut av att göra testet? (Iofs, det är ingen vägledning eller nåt, man ska läsa resultatet och skrocka lite för sig själv; "hö hö, det stämmer ju lite ändå..")

Johan K

Gammal & dryg
Re: Hallå, vart är DU på väg egentligen? :)

För min del så tycker jag att testet ska ge testren en viss igenkännande + ett mycket gottt skratt !! :gremlaugh:

walium

Ganska töntig, faktiskt

Man skulle ju kunna betygsätta de olika alternativen. 1-5, 1 för det alternativ som passar perfekt, 2 för det nästbästa osv.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Kvinnaböske... [ot]

....ligger inte långt ifrån där jag är uppväxt. Hasse Andersson kommer därifrån :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Tankeklur:

"Ja, vad finns det för forumtyper? Vi har Lustigkurrar (som inte kan missa ett tillfälle att påpeka exempelvis en spelare/rollperson-förväxling med en humoristisk poäng), Flamsare (som ständigt glider iväg i OT-orgier), Dagmammor (som påpekar när folk skriver trådar i fel forum och hytter med fingret framför skärmen när någon skriver något obscent eller när det blir för mycket OT), Flummare (som tycker det är alldeles för få teoretiska och filosofiska frågor om rollspelshobbyn ur ett holistiskt perspektiv), Bjäbbkäftar (som fyller forumen med "håller med! (NT)"-inlägg och annat oväsentligt) Uppslagsböcker (vars roll på forumet är att ge svar på frågor som folk borde kunna söka fram själva om de inte vore så förbannat lata), Gnällkärringar (som frågar varför det aldrig kommer ut några moduler längre till deras rollspel, två veckor efter att en stor kampanj släppts, vilket gör alla irriterade), Pretton (som jiddrar om hur -viktigt- det är med rollspel och annat skitsnack bara för att verka viktig), Besservissrar (som vägrar låta sig imponeras av vad andra skriver och använder "been there, done that" för att trycka ner alla andras idéer vid första bästa tillfälle), Nördar (som inleder triviadiskussioner om kvasiföreteelser ang. vampyrer eller eon's världshistoria -och försöker slå andra på fingrarna med sina kunskaper) osv..."

Det ska ju vara ett roligt test. Hur kul är det att få resultatet: "Du är en prentantiös gnällkärring, din närvaro på forumet leder till vågor av illamående och elaka kommentarer". :gremlaugh:

Skuggvarg

Hero

Det där om att vara släkt med Skuggvarg eller Krille var egentligen menat som ett skämt, som jag skrev igår när jag insåg att jag hade gjort en faslig massa inlägg.
Men jag tycker att testet, med frågorna och svaren som grund, ska ge en karikatyrartad bild av några typiska forumanvändartyper.

/Skuggvarg