Nekromanti Thalamur och Drakväktare till tryck

Enshadi

Warrior
Thalamur och Krigsherren blir väldigt bra nu när de kommer. Annars vill jag gärna se rollformulären, småsak kanske men det är kul med lite finare formulär.

Sedan är Vilddjur och Bruksdjur intresant men såklart även Demoner och Bestialiska folk. Och spelledarskärmen även fast jag just gjort en riktigt snygg egen.

Hartland

Warrior
Jag ser helst Demonmodulen först och har samma bekymmer som de andra angående den. Det är viktigt att Eons demoner blir något unikt och inte bara "kanonmat" alternativt "kanoner". När det sen kommer till demonologin så är det också viktigt att den görs så att det passar in mer resten av magisystemet och inte misshanldar det som V&N.

Annars är nog mest bestialiska folk och vilddjur och bruksdjur som står där näst. Eller misslor.
Jag vet inte varför men landsmoduler har jag hitills inte haft så jätte stor nytta av och därför är de lågt rankade.
En ny magibok tror jag i huvudsak skulle behövas om ni beslutar att magin ska vara mer som i V&N än i M&M.

/Hartland - eller nått sånt i alla fall

Lorindor

Veteran
Det låter gôtt!

Men hur ser det ut efter detta? Vad är mest önskat att se släppt?
För min del: helt klart Misslor!

Misslorna kallas "Mundanas bortglömda folk" i regelboken, och t.o.m. ni på Neogames verkar ha glömt bort dom... Alla andra spelbara raser har fått en egen modul och det har redan börjat skrivas på en andra bok om alver, men misslorna får fortfarande stå utan. För mig är boken om misslor det som behövs för att Mundana ska kännas komplett som spelvärld.

Annars så verkar Bestialiska folk och Vilddjur & Bruksdjur innehålla mycket matnyttigt, och Västlandet och Jargien blir nog mycket intressant läsning.

- Lorindor

Boldtaar

Warrior
Ja det var en av dom sakerna jag vill ha med.
Och lite mer regler förtidsåtgång när man jag och flår m.m.
Lite olika jakt metoder och regler för dom
(drev, sitta pass mfl).
Man borde döpa om modulell Djur och växter så kan man få med lite mer. Kanske en och annan köttätand växt. Saknar Stryparrankorna från dod-91.

Har några på började hus regler. Man kaske borde jobba lite på dom och skicka in dom.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Min rangordning, kortsiktigt nog baserat på den kampanj jag för tillfället spelleder (eftersom det antagligen är det enda Eon jag kommer att spela på ett tag):

1. Jargien
2. Shamanism
3. Västlanden
4. Misslor
5. Demoner
6. Sylfens vrede del 2 (och gärna delarna därpå också)

Gällande de utgivna modulerna är jag saftigt intresserad av Thalamur, medan Krigsherren är avsevärt mindre intressant... men det blir säkert att jag köper den någon gång, bara för att hålla biblioteket komplett.

Legion

Warrior
Misslor är på gång. Det finns bra basmatterial till boken, och nu skriver jag själv vidare på den. Den kommer sig

Legion

Warrior
Den gode herr Nallo uppvisar ju en smula demoniskt beteende titt och tätt. Vem kan passa bättre att skriva den än han?

Legion

Warrior
Re: Jargien! och Schamaner

CJS sitter och skriver på Jargien...och skriver...och skriver...hans fingertoppar har nu så hårda valkar att han inte behöver öppnare för att få av kapsyler. Och får han hållas ostörd så kommer modulen förmodligen bli över 200 sidor :gremwink: Så vi arbetar på att bromsa honom lite, och den artar sig väl. Riktigt väl.

Legion

Warrior
Re: Shamaner och Misslor... Först...

Hämnarna blir det inte än på ett tag. Men i mars så kommer första boken i Mörkerserien av Dan Hörning. Den bygger vidare på händelser som utspelar sig ett par år efter Svärdspel i Hadarlon.

Hjalle

Swashbuckler

En chans att göra mörkret intressantare än vad det är i Legender & Hemligheter alltså.

Nåja, jag lär inte köpa boken hur som helst.

-Hjalle, smyggnällig lördagmorgon.

Ezping Orm

Hero
Re: Fet äventyrskampanj

Gött att Thalamur äntligen är påväg (och på riktigt den här gången). Av det jag sett av Thalamur-modulen kommer den bli riktigt bra.

Efter Krigsherren och nya rollformulär hoppas jag på att SL-skärmen dyker upp, gärna med något inbakat äventyr eller annat kampanjmaterial (SL-skärmarna till Mutant Chronicles och DoD Chronopia är utmärkta exempel) som gör den lite roligare att köpa.

Efter det ser min önskelista ut så här;

- Fet äventyrskampanj där man väver in någon av de stora Mundanska konflikterna (t.ex. inbördeskriget i Soldarn eller det kommande kriget mellan Thalamur o Consaber). Gärna i stil med "Undergångens arvtagare" till Mutant där man har kombinerat äventyr med kampanjmaterial så att man kan fortsätta använda modulen även efter att äventyret är spelat.

- Jargiska kejsardömet
- Misslor
- Andra delen av Sylfens vrede
- Västlanden osv.

/Ezping Orm

Gastono

Hero
Petter "demon (med engelskt uttal)" Nallo

Jo, det stämmer faktiskt att det inte finns något bättre alternativ än att låta Nallo sitta och pilla på demoner dagarna i ända :gremwink:

Hur som helst, det finns mycket på release planen och mycket på gång men vilka moduler är det som folk sitter och skriver på?
Krille sitter ju tydligen och leker med misslor.
Nallo sitter/kommer att sitta på demoner.
CJS är på Jargien.
Krigsherren kommer inom kort så den behöver vi inte tala om.

Vilka skriver på vad iövrigt?
Är det mer projekt på gång eller är det allt?

marcuslinder

Veteran
Sylfens vrede del II

Helt klart överst på listan: Sylfens vrede del 2.

Annars kommer både schamaner, jargien, spelledarskärm och bestialiska högt.

Lycka till förresten! Det verkar ju börja bra! :gremsmile:

lijat

Swordsman

En chans att göra mörkret intressantare än vad det är i Legender & Hemligheter alltså.
Håller med detta kan inte sägas för många gånger.

Lycan

Hero
Med risk att låta näsvis; är det verkligen en bra idé att trycka om drakväktartrilogin? Som jag ser det når den inte upp till den textuella nivå jag brukar förvänta mig av Neogames' produkter.

Spelledarskärm är nog ett säkert kort ja, en sådan är ju verkligen grundstommen i många spelgruppers bild av en riktig rollspelskväll. Vidare tror jag att Jargien, västländerna och Ebhron hade varit välkomna tillägg till eonfamiljen, speciellt nu när större delen av Mundana finns beskrivit.

Sedan hade Alver 2.0 varit väldigt trevligt :gremsmile:

- L

k7e9

Hero
Shamaner...?

Hur ser det ut för shamaner då?
Misslor har jag sett att det jobbas på... Men finns det planer för shamanermodulen? Det verkar ju ändå vara ganska många som är intresserade av att ha den tycker jag... :gremwink:

Bland annat jag då... :p
Så är det något som kan komma i år? Eller är det allt för mycket att hoppas på??

Ilion

Veteran
Ruggigt trevligt med att fråga oss på forumet om vad vi vill se i butiken.

Jag är personligen intresserad av att den nya Alvmodulen blir släppt efter Jargien och Krigsherren. Sedan vill jag ha fortsättningen på Diamantäpplet, den andra delen i Sylfensvrede.

Lycka till!

Helmgast
Re: En massa moduler

Krigsherren är nog den enda jag inte känner för jättemycket nu, då jag inte vet hur jag ska göra krigskampanjer intressanta. Dueller och rövaröverfall är mer intressanta tycker jag. Den är å andra sidan så gott som klar, så klart att den ska ut snart!

Landsmoduler som Jargiska kejsardömet och Västlanden ser jag fram emot, likaså folkmoduler som Bestialiska folk, Alver - sångarns ätt och Misslor.

Men mest vill jag se Demoner, mest för att jag vet att Nallo (och jag, litegrann) har så bra idéer om demonernas roll i Mundana. Givetvis bör demonskapandet synkas med andemodulerandet.

Kampanjböcker som Ezping Orm skrev om är jag helt klart på. Väv gärna in mer info om platser och personer i äventyrsböckerna så kanske man kan bredda kundskaran och dessutom få hållbarare böcker.

Helt enkelt ser releaseplanen bra ut, bara man får upp tempot lite. Det jag skulle vilje se bortom releaseplanen är: Damarien, Västmark, men det är ju mest upp till mig, samt Pereine, Colonan och kanske Drunok. Om en sådär tio år kanske det blir dags för Sydlanden, så att mina darkenertexter äntligen får nå trycksvärtan. Skulle det inte bli en modul om Tauper nån gång? Ebhron borde göras mer spännande än i Geografica Mundana, givetvis utan att motsägelser uppstår. Hoppas det är möjligt.

Nåväl, landsmoduler en masse kanske inte känns så nyskapande. Hellre lite mer spännande grejer. Varför inte dela upp Legender & hemligheter i en mörkermodul, en legendmodul samt en modul om intressanta och legendariska platser och föremål? Alla legnender, platser och föremål behöver ju inte vara high fantasy, det kan ju vara lite mer blandat från standardbyn 1a till molit 3d. Skugglandet ska ju bli en egen modul och stjärnhimlen kan gott flyttas över till en ny magibox, bestående av magiregler, mer fri improvisation, primitiv magi, folkmagi*, alkemi med alkemiteori och mer essensförklaringar och motiverade recept, magiker, magiteori samt formelsamling.

Sen så vore det inte fel om den där Gripen och draken förverkligades så att det finns en ordentlig kampanjbok om ett eventuellt krig i Rhung-Alari. Likaså vore det schyst med en kampanjbok om den komplicerade situationen i Stora arkipelagen. Kanske en kampanjbok om äventyrande i städer? Eller en bok om ordnar, sällskap, sekter och konspirationer? Skurkar, nedslingar och banditer kanske? Det finns helt enkelt hur många bra modulförslag som helst. Eon kommer lätt överleva nuvarande releaseplan.

Sist måste jag säga att det borde bli en box av de två modulerna Drakar och Demoner, mest bara för att man kan.

<font size="1"> * Nej, det är inte kommunism i tomteskogen. Mer sånt som att lägga sju blommor under kudden för att få sin älskade, et cetera. </font size>