Nekromanti Thalamur och Drakväktare till tryck

Krille

Super Moderator
Misslor, väldigt liten lägesrapport

För ett par dagar sedan så fick jag krupp på att skriva konventsäventyr, så jag inventerade manuset till Misslor och började knåpa på det som saknades.

Och det är inte mycket som saknas: lite språkinfo, lite anmärkningar om rollpersonsgenerering och en ny förmögenhetstabell för misslor, samt introstårysar. Dessutom måste jag leta upp mitt gamla recept för stuvad missla också, och slutligen ska alla regelhänvisningar avstämmas så att de stämmer med Eon 1/2 och Eon 3.

k7e9

Hero
Jusste... Skurkar...

Skurkar är något jag länge tänkt på... Och nu såg jag en topic som sa något om skurkar så då kom jag bara på detta... Jag har alltid saknat en modul som behandlar mer av samhällets baksida... Det finns ju om pirater...

Men tjuvar, tiggare och allt det där hade vart kul att ha en modul om... Nåja, Det kanske bara är jag som vill! :gremtongue:

Marcus J

Hero
Re: En massa moduler

Själv så skulle jag vilja se modulen om Övärlden som du skriver om, antingen i form av en kampanj modul eller en landsmodul. Ända sen jag läste Earthsea av Ursula K.Le Guin så har jag varit sugen på att köra något liknande, sen kanske inte Övärlden i Eon har så många likheter med boken annat än namnet (Earthsea heter Övärlden på svenska), men en modul om den hade inte varit helt fel. Det är helt klart det mest spännande ställena som har tillkommit på senare år.

/Marcus gillar arkipolager eller hur det nu stavas.

k7e9

Hero
Re: Misslor, väldigt liten lägesrapport

Stuvad missla låter trevligt det, är det så att misselkött är väldigt gott?? :gremwink: Kanske en delikatess rent av? :gremlaugh:

Men det låter ju bra att det är ganska lite kvar på modulen, det hade varit trevligt om alla raser hade haft en modul, så man kunde få lite mer kött på benen än det lilla som finns i grundboken, och det man kunnat luska ut på internet...

Nåja, nåja... Misslor är intressanta... Faktist, riktigt kul! :gremtongue:

Slarn

Excentriker
Jag är sjukt sugen på att se en fet Jargien-box (eller hur det nu skulle bli). Dessutom hade det varit trevligt med en snar release av Alver: SÄ, och inte bara för att någon lagt vantarna på min gamla alvbok...