"det blir bara nekromantiker" OT
Hehe, kärlek är alltid kul.
Hmm, kan ju hålla med om att det inte är så kul att spela livegna bönder direkt, men i övriga världen så kan man iaf vara rebellisk livegen, fly ifrån sitt län och söka lycka, om man har tur lyckas man i alla fall. Dock så i thalamur så får man ha thanatas egen lycka för att komma ut ur riket.
Och det där med alvkrigare, präster missletjuvar och sånt så passar det tyvärr inte in på min grupp. Jag praoade hos er för ett år sedan eller två, just då du skulle sluta... jag är den killen som har blivit inskriven i barbarboken som "det blir bara nekromantiker", och sådan är min spelgrupp också för tillfället. Då jag spelleder en lamia kampanj, eller har snarare börjat på den, så är minst 50% av gruppen nekromantiker.
Men iaf, har läst lite mer i boken. Känns som en mycket högkvalitativ bok, men det får man väl nästan förvänta sig då den är lite sen... Tycker det är kul att daak för en gångs skull inkräktar på någons område, istället för att otrogna och hedningar inkräktar i hans domäner (daakpräster har en tendens att vara lamiakultister eller skummisar
), och att neromenzerna är snygga, gillar inte cirefaliernas utseende.
Blir nog inget thalamur för mina spelare till helgen dock, känns som att spela i thalamur krävs planerande, men däremot så kan dom ju få träffa på thalasker.
Återigen, bra jobbat. Hoppas krigsherren håller samma standard.