Nekromanti Thalamurbild

Blasphemy

Swashbuckler
Bilderna till Thalamur är nu helt färdiga och i Neogames händer. Tecknare till modulen är Björn Öberg vars alster senast syntes i Diamantäpplet samt Ymirs fenixartikel om Kamorfer.

Nu skall det föras in korr, putsas och fixas och därefter sänds Thalamur till tryck.

Bifogar en bild på en av de mer "udda" figurerna. Den mytologiske upprorsledaren Bvalsamel.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Riktigt grym bild!

Jag gillar bilden skarpt, cool och välgjord. Synd att jag inte spelar Eon... :gremcrazy:

Johan K

Gammal & dryg
Å´tjena !

Oj då..
Den där vart ju inte helt fel får jag ju säga..
Sk bli spänannde att se hur det kommer att se ut i den här modulen !!

/ Johan K, som funderar på att börja lira eon igen..

Enshadi

Warrior
Två tummar upp!

En stämning jag verkligen försöker uppnå i Eon. Det lite mystiska och anonyma. Hoppas att Thalamurs magier tar ett stort steg frånd et akademiska och fokuserar sig på mäktiga ritualer och mer surrealistisk magi (hittas i serierna om Thorgal).

Maskförsedda kåpbärare har jag använt mig rikligt av redan och är ett omtyckt koncept. jag har t ex en agicultor (läs Belial i V&N) som bär en mörk kåpa samt en mask föreställande en fågel med lång näbb. Ingen vidare funktion men det ser coolt ut.

Thalamur är den modul förutom Krigsherrren som jag verkligen längtar efter. Det är i princip de två modulerna jag behöver för att jag göra en evinnerlig krigskampanj mellan Thalamur och Consaber. Demoner verkar också vara en bra bok liksom Vild- och bruksdjur verkar vara en nyttig.

Skulle verkligen bli äckligt glad om Thalamur kommer inom en inte för lång tidsrymd. :gremlaugh:

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Två tummar upp!

Hoppas att Thalamurs magier tar ett stort steg frånd et akademiska och fokuserar sig på mäktiga ritualer och mer surrealistisk magi (hittas i serierna om Thorgal).
I Thalamur beskrivs thalaskernas syn på magi men det blir ingen plats för ritualer, effekter och liknande... Men mycket av magins inflytande och kultur finns inbakad i hela modulen så det magiska "arvet" kommer man nog inte sakna.

Skulle verkligen bli äckligt glad om Thalamur kommer inom en inte för lång tidsrymd.
Tja... Själv hoppas jag på att Modulen skall kunna komma ut i slutet av September eller Början av Oktober...

Enshadi

Warrior
Re: Två tummar upp!

Slutet av september eller början av oktober låter väldigt bra och skulle verkligen vara en glad överraskning. Då lär säkert inte Krigsherren dröja så värst länge till heller, förhoppningsvis.

Marukusu

Hero
Tjusigt, tjusigt...

Bilden passar ganska väl ihop med mina planer rörandes Thalamur. Se nu bara till att modulen kommer ut så snabbt som möjligt, och snåla inte med klichéerna!

- Danne, nostalgiken personifierad (nästan).

Lorindor

Veteran
Ser ut som ett mellanting av General Grievous och någon diverse generell nekromantiker, och med lite drag av asaguden Oden (fågeln på axeln). :gremgrin:

Skämtåsido, den ser väldigt grym ut. Är alla bilder i boken av samma goda kvalitet månntro?

- Lorindor