Nekromanti Thamalur...

Lord Krooak

Veteran
Jag funderar på att börja skriva/spela på en kampanj i Thalamur... Jag kan det mesta om landet..men ändå! jag kan inte komma på något ordenligt äventyrsuppslag som skulle täcka en hel kampanj...hjälp...

//en liten groda som inte vill vara grisodlare...

Sodivra

Champion
Jo...

Har du läst mitt förslag på fortsättningen till Tre Häxor? Det skulle göra rollpersonerna jagade av både Consaber och Thalamur.. Igentligen skulle vadsomhelst kunna hända. ( + män i svarta rockar och lite komik /images/icons/smile.gif)

Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.

Shepel_UBBT

Veteran
Låt dom få ett uppdrag där dom ska hämta en helig relik. Då kan du skicka ut monster som jagar dom. Och något större monster som är extremt svår att döda...

En väldigt trött galning!

Blasphemy

Swashbuckler
Är du allvarlig...

Jag hoppas att äventyrsförslaget som du gav var på skämt... För det lät som en idé hämtat från Dungeons&Dragons första upplaga.. (fast du saknade en Dungeon i det)

Profeten från Norr

Sir Gawyn

Veteran
Re: Är du allvarlig...

Om det var ett Dungeons&Dragons äventyr så skulle monstret haft reliken och det skulle vara rollpersonerna som var på jakt efter monstret. (...eller Reliken. Skillnaden är hårfin i D&D. :)

Fast det är sant, grottan saknas.

Blackstorm

Blasphemy

Swashbuckler
AD&D utan grotta!!...

Ja det är sant.. Hur skulle AD&D vara utan Dungeons.. vars skulle alla monster bo... Vars skulle alla skatter finnas... Ja.. det är tur att det finns gott om grottor/fängelsehålor som alla slemmiga kryp kan bo i,...

Profeten från Norr

G

Guest

Guest
Re: Tre Häxor???

Jag själv är av den åsikten att Tre Häxor är allt för obetydligt för att kunna bygga nåt på!

Mäster Azazel

Sodivra

Champion
Va?

Va...? Har du läst mitt inlägg, eller?

Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.

DjeVul

Warrior
Thalamur har stor krigsmakt. Jag funderade om rollpersonerna i ung ålder i eller vanlig skulle värvas i Thaliska armen. Och Översten öppgav det att dom tio bästa skulle upp i bergen på ett eldprov. Att springa längs drakens ravin. Dom som kom levande därifrån skulle bli magikratins beskyddare.

I alla fall ett eldprov med Draken i bergen.

... lite funderingar och så där...

Primas Antonio

Veteran
Tja, jag vet inte vad du tycker om "makthavarkampanjer", men de kan vara ganska trevliga, speciellt i Thalamur. Låt dem vara en primas och hans närmaste...

Ett annat förslag är en kampanj helt centrerad kring An-Thalamur, och ön Dunbaral. Kanske en historia om en köpman och hans öden och äventyr. Jag menar, visst måste han gifta bort sin äldsta dotter, ruinera konkurrenten, kontrollera vad det kommer för konstig smörja ur gatubrunnen, värja sig mot Rakhoris undersökningar av hans mer ljusskygga affärer etc.

/Antonio, övertygad om att An-Thalamur är möjligheternas stad.