Lyxbostad
Intressant att så många använder syslöjdsalster. För egen del så skulle det vara under över alla under om något sådant överlevt till idag. Hrmja, vi har ju visserligen resterna av en trött frottehandduk som lever... hm.
Till ämnet då. Jag har avverkat en mängd olika spelpåsar på mina bara tretton år som spelare (ja, svårt att räkna, måste ju utgå från året vi gifte oss, lägga till ett år eller så för att få fram det) det har varit burkar av en uppsjö av varianter, en del påsar till olika saker. (däribland en tygpåse från en "ekologisk" datamus!) Så började jag textilslöjdslärarutbildning (hm, bra hänga gubbeord det där) och det var under näst sista terminen av den som jag kom på att det vore ju görkul att göra en påse i läder... året kom och gick... ingen påse...
Först i höstas så blev planen av. En påse tillverkades och det är den som rular. Problemet är dock att den används till annat också, varför mina tärningar just nu ligger i en glassbytta med dämpningsmatta av det där "innerlocket" till en Alladin-ask (nya grannarna jobbar på Marab***) Hm. Jaja, men visst är det viktigt var tärningarna bor, eller hur?
[bild]http://forum.rollspel.nu/download.php?Number=819923[/bild]