Nekromanti The Adventures of Dr. McNinja [Länk]

walium

Ganska töntig, faktiskt
En webserie om en doktor som också är en ninja! Består av ett antal avslutade episoder där Dr. McNinja bland annat slåss mot pirater och mexikanska banditer som rider på dinosaurier.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Rena länktrådar uppskattas inte. Det borde du väl veta?

Å andra sidan är det alltid roligt att hitta nya webbserier. Därför föreslår jag att vi gör detta till Allmänna Webbserie-tips-tråden. För att ta upp Walles tråd rekommenderar jag The Hoy Bibble -- ett av de mer absurda och ambitiösa projekt jag sett. Planen är att det ska bli serier av hela Bibeln, samtliga tolkade på ett inte helt vördnadsfullt vis. Dessutom finns Darken -- en fantasyserie med snygga teckningar, bra manus och fullkomligt genomonda karaktärer.

Nu får någon annan rekommendera!

Nightowl

Champion
Även Nightowls val denna månad! :D

Som synes! Jag rekommenderar en serie per månad. :gremsmile:

Tidigare val har varit Nevernever, en smålustig urban fantasy-serie om en modern Arthur och hans interaktion med Älvalandet; Blue Crash Kit, en furrig superhjälteserie (sådär rent tekniskt; ofta handlar den om annat) med extremt hög nörd-injokes-faktor och Gorgeous Princess Creamy Beamy, serien för er som gillade både Krystmarodören och Sailor Moon, och tycker feta flickor är gulliga.

Eftersom länkposter är fyfy, överlåter jag till er att googla efter dessa serier själva! Man vill ju inte bryta mot forumsreglerna! :gremelak:

Erik