Funderar på att göra ett Neotech äventyr av kapningen av lastfartyget Arctic Sea som det skrivigt mycket om i tidningarna senaste veckorna, fast med en liten tvist i slutet.
Om vi utgår ifrån att allt om missiler från den ryska undervälden som säljs till Iran och kapare som hyrs av Mossad som ett sätt för att stopp transporten är sant. Så flyttar vi sedan handlingen till Neotech och sätter in spelarna som kaparna. De kan vare ett gäng ovetande kriminella busar, frihetskämpar, miljöaktivister eller legosoldater som luras in i början av äventyret. Allt beroende på hur man ändrar platser och handlingen för att passa in i Neotech.
Den lilla tvisten då?
Självklart måste vi ju blanda in minst ett megaföretag eller skum organisation som en ytterligare en aktör i handlingen.
Just som rollpersonerna har blivit omhändertagande (eller dödade) av de ryska special styrkorna så anländer det nya okända elit trupper ombord och börjar skjuta på de ryska special styrkorna och alla andra som fortfarande är vid liv.
Antingen så är megaföretaget på något sätt knutet till lasten eller så har de en egen hemlig last ombord som de måste stoppa från att falla i händerna på de ryska myndigheterna. Företaget kan antingen vara de egenliga säljaren av den smugglade lasten och kanske även en del av samma megakooperation som äger fartyget.
Hur som helst så utlöser de nya striderna om bord en liten olycka som gör att den hemliga eller smugglade lasten kommer fri och väcks till liv. Kanske i formen av ett dussin GenSol eller något hemskt virus liknade det i Resident evil. Tanken är att handlingen ska ändas drastiskt i slutet och ta spelarna med överraskning. Kanske kan man göra något mer okult av det hela och få det att flippa ut helt.
Hur äventyret slutar beror helt upp till spelarnas skicklighet att skapa ett samarbete med soldaterna eller skjuta sig fri och fly i en livbåt.
Äventyret kan också funka som ett konvent äventyr och/eller som ett två delat äventyr. Där man kan spela både kapare och och soldaterna. Antingen med två olika grupper som möts eller med en grupp som börjar spela som kapare och sedan byter till soldaterna.
Detta är bara en första samman fattning på min äventyrs ide. Så kom gärna med lite egna åsikter och förslag på hur man kan utveckla äventyret!
Om vi utgår ifrån att allt om missiler från den ryska undervälden som säljs till Iran och kapare som hyrs av Mossad som ett sätt för att stopp transporten är sant. Så flyttar vi sedan handlingen till Neotech och sätter in spelarna som kaparna. De kan vare ett gäng ovetande kriminella busar, frihetskämpar, miljöaktivister eller legosoldater som luras in i början av äventyret. Allt beroende på hur man ändrar platser och handlingen för att passa in i Neotech.
Den lilla tvisten då?
Självklart måste vi ju blanda in minst ett megaföretag eller skum organisation som en ytterligare en aktör i handlingen.
Just som rollpersonerna har blivit omhändertagande (eller dödade) av de ryska special styrkorna så anländer det nya okända elit trupper ombord och börjar skjuta på de ryska special styrkorna och alla andra som fortfarande är vid liv.
Antingen så är megaföretaget på något sätt knutet till lasten eller så har de en egen hemlig last ombord som de måste stoppa från att falla i händerna på de ryska myndigheterna. Företaget kan antingen vara de egenliga säljaren av den smugglade lasten och kanske även en del av samma megakooperation som äger fartyget.
Hur som helst så utlöser de nya striderna om bord en liten olycka som gör att den hemliga eller smugglade lasten kommer fri och väcks till liv. Kanske i formen av ett dussin GenSol eller något hemskt virus liknade det i Resident evil. Tanken är att handlingen ska ändas drastiskt i slutet och ta spelarna med överraskning. Kanske kan man göra något mer okult av det hela och få det att flippa ut helt.
Hur äventyret slutar beror helt upp till spelarnas skicklighet att skapa ett samarbete med soldaterna eller skjuta sig fri och fly i en livbåt.
Äventyret kan också funka som ett konvent äventyr och/eller som ett två delat äventyr. Där man kan spela både kapare och och soldaterna. Antingen med två olika grupper som möts eller med en grupp som börjar spela som kapare och sedan byter till soldaterna.
Detta är bara en första samman fattning på min äventyrs ide. Så kom gärna med lite egna åsikter och förslag på hur man kan utveckla äventyret!