Bifur
Veteran
Slut påpeka hålen i intrigen, nu blev plötsligt avsnitt 3 sämreHur hänger detta ihop tänker ni? Nu menar jag alltså inte att detta är dåligt, utan det ligger säkert hos mig, att jag missat något.

Slut påpeka hålen i intrigen, nu blev plötsligt avsnitt 3 sämreHur hänger detta ihop tänker ni? Nu menar jag alltså inte att detta är dåligt, utan det ligger säkert hos mig, att jag missat något.
Slut påpeka hålen i intrigen, nu blev plötsligt avsnitt 3 sämre![]()
Det var en grej jag inte alls fattade med hela den här storylinen. Huttarna säger ju att de är ledsna för att de försökte döda Boba och ger Rancorn som en present. Jag tänkte först att de ljuger, att det hela är en del i någon slug plan. Men de kommer ju till platsen precis efter att striden hållits så de borde väl tänka att Boba dödats. Så jag tänkte att de egentligen kom för att installera sig i borgen, och när de såg att han levde hittade de på en lögn på stående fot. Men de har ändå med en jättestor rancor till honom som present. Så de måste alltså ha tänkt att han är död men bara utifall att så fångar vi in ett jättemonster på rekordtid och fraktar det gud vet hur långt? Eller var deras plan från början att själva ha rancorn? Hur hänger detta ihop tänker ni? Nu menar jag alltså inte att detta är dåligt, utan det ligger säkert hos mig, att jag missat något.
Så de improviserade fram en lögn när de såg att Boba inte dött?Inget palats är komplett utan en rancor tänkte de! Bäst vi tar med en nu när vi ska flytta in i kusin Jabbas gamla lya.
Så de improviserade fram en lögn när de såg att Boba inte dött?
Ja, det håller jag med omPrecis så! (Var det inte men är bästa varianten)
Så de improviserade fram en lögn när de såg att Boba inte dött?
@Leon - du hade rätt angående tuskens![]()
I övrigt inte så mycket att säga om avsnitt 3 - kanske sämsta car chasen jag någonsin sett, och street-ungdomarna var i övrigt också bara oerhört fula och störande... Ser dock lite fram emot rancor-ridande Boba![]()
I en av serietidningarna dyker han upp som den nya Mandalore (ledare över Mandalorians) och berättar för Solo att han är beredd att slåss för den som betalar bäst. Det är i början av Yuzan Vong-kriget.En fråga till alla som vet mer om Star Wars än jag. Har det någon gång tidigare hört till Boba Fetts karaktär att han vill bli en crime lord? Detta är alltså ingen kritik, är bara nyfiken.
Typ att serien liksom inte går ut på något? Det saknas nån slags syfte, och det verkar alla inblandade mer eller mindre ha förstått.@Franz ... och något konstigt i produktionen som är svårt att sätta fingret på.
Ja precis. Själva kärnan i The Mandalorian var ju exempelvis relationen mellan Baby Yoda och The Mandalorian, hur han hittar ett syfte genom att bry sig om bebisen. Något sådant finns inte här. Boba Fett bestämmer sig för att bli maffiaboss för att han vill det liksom, sen händer en massa saker.Typ att serien liksom inte går ut på något? Det saknas nån slags syfte, och det verkar alla inblandade mer eller mindre ha förstått.