Nekromanti The City, bild 5

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
871
Location
Lule
Jag gillar den här bäst av alla bilder du lagt upp hittills. Det jag speciellt tänder på är att alla linjer och vinklar känns liiiite off. Känslan blir ganska subtil, men är verkligen där.
 
G

Guest

Guest
Japansk skräck var min första association. Riktigt creepy.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,017
Tack för alla snälla ord. Det känns som att jag börjar hitta "min stil" och det värmer att jag förmedlar rätt känsla till er.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
...och den är stark, har gillat alla bilderna du lagt upp. Keep up the good work!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Vajert Vitulv! ... Och det gäller alla de här ascoola bilderna som du gjort. Jag diggar verkligen stilen. Den är riktigt skön men en trevlig touch av expressionism och surrealism. Något jag själv förövrigt gillar starkt. Gillar den här grådaskiga tonen också. Den är skön. Om du skulle kunna få till lite balla underliggande budskap så skulle jag säga "Galago nästa!".

Det enda jag har att gnälla på är människorna/personerna - de behöver lite bättre proportioner, samt perspektiven - men jag läste att du ville att perspektiven skulle vara off för en mer bisarr känsla, så då "må det va hänt".

Kort och gott, det här är bra illustrationer för de väcker en nyfikenhet hos betraktaren (iaf hos mig), och det är ju bra! =) Hoppas dina lärare i illustratörskursen anser detsamma.

Och när folk har nämnt saker som surrealistisk skräck så kan ju inte jag vara sämre än att jag promotar lite tysk expressionism: The Cabinet Of Dr. Caligari (Das Kabinett des Dr. Caligari). Där har vi verkligen skön konst - och offiga perspektiv och vinklar om något. Suveränt bra och fin inspiration. :gremdrink:
 
Top