Vajert
Vitulv! ... Och det gäller alla de här ascoola bilderna som du gjort. Jag diggar verkligen stilen. Den är riktigt skön men en trevlig touch av expressionism och surrealism. Något jag själv förövrigt gillar starkt. Gillar den här grådaskiga tonen också. Den är skön. Om du skulle kunna få till lite balla underliggande budskap så skulle jag säga "
Galago nästa!".
Det enda jag har att gnälla på är människorna/personerna - de behöver lite bättre proportioner, samt perspektiven - men jag läste att du ville att perspektiven skulle vara off för en mer bisarr känsla, så då "må det va hänt".
Kort och gott, det här är bra illustrationer för de väcker en nyfikenhet hos betraktaren (iaf hos mig), och det är ju bra! =) Hoppas dina lärare i illustratörskursen anser detsamma.
Och när folk har nämnt saker som surrealistisk skräck så kan ju inte jag vara sämre än att jag promotar lite tysk expressionism:
The Cabinet Of Dr. Caligari (Das Kabinett des Dr. Caligari). Där har vi verkligen skön konst - och offiga perspektiv och vinklar om något. Suveränt bra och fin inspiration. :gremdrink: