Nekromanti The D12 Dark Hobbit Ninja Role Playing Game

Foggmock

Myrmidon
En teaser.

Hajiko slängde upp änterhaken över muren och försäkrade sig om att den satt fast. När han svingade sig över krönet och började rulla ihop repet igen kände han en isning längs med ryggraden men valde att ignorera den efter att ha tittat sig om i alla de sex väderstrecken. När han smög in i kärntornet möttes han av två vakter, som kvickt nergjordes med hjälp av hans sex fot långa ninjasvärd. Vägen till tronrummet var lång och skulle antagligen ta en hel del tid, men Hajiko kände till en genväg. Tolv meter över marken gick en liten bro över till tornet intill, som satt ihop med kärntornet sex våningar uppåt. När han klev ut på bron kände han samma isning igen. På andra sidan bron stod Biljo Bajizen, hans ärkefiende sen ett dussin år. Biljo skrockade och sade: Hajiko, bytet är mitt. Du får inte nedgöra min farbror Fajiko, för det ska jag göra. De såg på varandra i sex sekunder, sen gjorde de båda en hoppvolt och deras klingor möttes i luften.

The D12 Dark Hobbit Ninja Role Playing Game är förlagt nånstans väldigt långt österut i Midgård. På en ö som heter Jordor har ett feodalt klansamhälle växt fram, där heder betyder allt. Spelarna får tillgång till en tidigare okänd ras i Tolkiens mytologi: Dark Hobbits. Dessa är också den enda spelbara rasen. Yrken finns i form av samuraj, ninja, adelsman och stråtrövare. Fast helst ser vi ju att alla rollpersoner spelar ninjas, eftersom det är huvudtemat på spelet.

The D12 Dark Hobbit Ninja Role Playing Game - ett spel där alla har sex fingrar, dygnet har 12 timmar och varje timme är uppdelad i 6 minuter. Och den antagligen största glimten i ögat av alla Dogmaspel?

What say you!

Rickard

Urverk speldesign
Åh nej! Inte ett till ninjaspel :D [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker det var ett lustigt ställe att sätta teasern på

<CENTER><a href="http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=503000" target="_blank">[color:"green"]"En Sensei och dess lärlingar utgör en klan och alla klaner i
staden kämpar om att vara klanherren över de resterande. "</a>
</CENTER>

Foggmock

Myrmidon
Re: Åh nej! Inte ett till ninjaspel :D [NT]

Men den fick ju inte plats i topicen. Och detta är inte vilket ninjaspel som helst. :gremlaugh:

Foggmock

Myrmidon
Re: Ninjaspel i Tolkiens värld...

Njae. Det är ju egentligen inte i Tolkiens värld, utan som sagt grymt långt österut. Det är bara en kass ursäkt för att blanda kulturer och slippa hitta på en egen världsdefinition.

Grog

Swordsman

äh, ninjor = 80-tal, alltsâ coolt!
QED

6 fot ninjasvärd i handen av en 3 fot hobbit... blir inte det attans svârt att krypa, klättra, volta och vifta med? (fast det är ju klart, han var ju ninja!)

Foggmock

Myrmidon

(fast det är ju klart, han var ju ninja!)

Haha! Du har ju fattat det här! :gremgrin:

teddy

Warrior
Underbart, nu ser jag verkligen fram emot att tävlingen ska bli avgjord någon gång så att man kan ladda ner bidragen :gremwink:

Jag har alltid tyckt att SDoD (Samuraj Drakar och Demoner) har saknat något... det måste vara det sjätte fingret!

Foggmock

Myrmidon
Jag menar bara...

...att det är en väsentlig skillnad på

Hobbit Ninjas

och

Dark Hobbit Ninjas. De senare har ju en fallenhet för skuggkonsterna och blir uppfödda på gräshoppor för att bli så vilda och elita som det bara går. De andas Ninja, och det pumpas runt grönt te i deras ådror, inte blod. Vanliga Hobbitninjor har ju VITA mesiga ninjakläder och är inte alls lika duktiga på att vara ninja.

teddy

Warrior
Hmmm laddas alla bidrag upp där, jag tycker jag har suttit och kollat igenom och laddat ner allihopa så jag tänkte att vissa kanske skickas direkt till Troberg och inte kommer med förens i den sammlade volymen. Men jaha jag får väll ta mig en titt igen när jag orkar (det är ju ett par sidor).