Nekromanti The dead shall rise and consume the living!

DarkMystic

Swordsman
De senaste dagarna har jag funderat på en plan. En plan som skulle kunna funka och verkar rätt häftig. Jag tänkte sätta igång en kampanj för lite folk jag känner och då fick jag en ide.
Min ide är att flera Spelledare slår ihop sig och leder denna kampanj tillsammans. Jag ska försöka förklara bättre. vi säger jag här i göteborg leder jag en kväll och det slutar med att min grupp tände eld på ett värdshus och dräpte lite stadsvakter. Då skickar jag det mesta som har hänt till nästa spelledare som leder för sin grupp och dessa kan påverka min grupp eller bli påverkade av den. Så de kan hära rykten and sttuff om en annan grupp som fixar/förstör för folk. Och kanske till slut möter de varandra men det är en annan berättelse :gremwink:. Så det jag undrar är om någon är sugen på att testa och hjälpa till att fixa en kampanj med mej :gremconfused:.
Det ska gärna vara folk som leder eller har lett eon förut. om ni inte fattade så mycket är det bara att fråga så kan jag förklara bättre(förhoppningvis).

/DarkMystic som gillar när folk från olika delar av Sverige samarbetar.

Marukusu

Hero
Que?

Du menar alltså att flera grupper med separata mål som eventuellt kommer att korsa varandra och ett flertal SL som spelleder varje grupp i en och samma kampanj?

I vår spelgrupp skall jag och en камрад spelleda varsin grupp jargiska äventyrare som konkurrerar med varandra om samma föremål men tvingas utnyttja/sammarbeta med varandra för att klara av sitt uppdrag. Konceptet liknar det du nämnde, om jag har förstått rätt...

/Marukusu, smått konfuserad

Hjalle

Swashbuckler
Re: Que?

Exakt, intresserad?
Jaaaaaaah! Eller? Va? Det var väl en fråga till mig? :gremsmirk:

/Hjalle... intresserad. :gremsmile: MEN åker bort i en vecka... till Småland och där är det ont om datorer där jag bor, så... vi får se.