Nekromanti [The Fog of War] Förslag på uppdrag?

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,538
Location
Ereb Altor
När man skapar uppdrag i FoW väljer SL ett Mission och en Encounter samt skriver ner ett Objective. Encountern är hemlig men annat är känt av spelarna/RP.

Jag behöver lite förslag på olika uppdrag. Jag har en lista men vet inte riktigt hur vettig den är:

The mission
- Patrol, patrullera och kolla av omgivning. Om stöter på FI rapportera och vidta lämpliga åtgärder.
- Infiltrate, ta er bakom fiendens linjer med ett pecifikt syfte.
- Assault, anfall något
- Defend, försvara något
- Hold out, håll ut tills order eller möjlighet ger er tillfälle att dra er tillbaka.
- Recon, leta efter fienden och ta reda på hur stark han är.
- Seek and destroy, leta efter något/något och likvidera det.
- Withdrawal, dra er tillbaka.
- Ambush, överfall.
- Rescue, rädda någon eller något.

SL förbereder en encounter, som helst enkelt är fiendens styrka och order.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,538
Location
Ereb Altor
Överlag, vad tycker ni fattas för att skapa ett uppdrag:

The mission
Patrol
Infiltrate
Assault
Defend
Hold out
Recon
Seek and destroy
Withdrawal
Ambush
Rescue

Support available
None
Heavy artillery
Reinforcements
Air support

Enemy presence
Insignificant
Weak
Equal
Strong
Overwhelming
 

Major Boothroyd

Veteran
Joined
7 Oct 2010
Messages
171
Location
Bohuslän, Norge
Bör du inte ha lite slumpmässiga händelser också som förändrar uppdragens parametrar?

Typ Recon mission upptäcker fientlig patrull med fångar.
Följer ni order eller överger ni Recon för Rescue?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,538
Location
Ereb Altor
Major Boothroyd said:
Bör du inte ha lite slumpmässiga händelser också som förändrar uppdragens parametrar?

Typ Recon mission upptäcker fientlig patrull med fångar.
Följer ni order eller överger ni Recon för Rescue?
Självklart! Bra idé. Finns det någon bra militär term för den typen av okända faktorer som man måste anpassa sig till i fält?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,895
Location
Helsingborg
Måns said:
Enemy presence
Insignificant
Weak
Equal
Strong
Overwhelming
Enemy Status
Routing
Disorganized
Sedate
Vigiliant
Alert

Enemy Experience
Elite
Regular
Rear Echelon
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,538
Location
Ereb Altor
Bra, jag bakade in det i komplikationer istället. Så här:

Tactical complications
- The enemy is better equipped than anticipated.
- The enemy is better trained than anticipated.
- The enemy force is greater than anticipated.
- There are civilians in the field of fire.
- Your unit is too spread out.
- You lost communications with HQ.
- You are surrounded.
- The enemy has prisoners of war with them.
- Your unit cause excessive collateral damage.

Fler förslag?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Måns said:
Fler förslag?
Tid är en viktig faktor i krig. Kanske något i stil med

-Reaching your position takes longer than anticipated
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,895
Location
Helsingborg
Möller said:
Måns said:
Fler förslag?
Tid är en viktig faktor i krig. Kanske något i stil med

-Reaching your position takes longer than anticipated
Engelsmännen har en trevlig term för när det blir oförutsedda problem med terräng eller fiendepositioner.

"Embuggerance"
 
Top