The golden cheese. - Rutland

NordicMouse

Warrior
Du är en mus, men inte bara en vanlig mus... du är en äventyrar mus på jakt efter den gyllene osten!
1738603721285.png
Någonstans i en slingrande dungeon, finns det skatter att hitta. Varje vecka, finns det en chans att hitta en gyllene ost!
Varje dag får du ett val att göra för din äventyrande mus, att gå Vänster, Höger eller Rakt fram.
Varje val tar dig antingen närmare skatten, eller en fara i form av fälla eller monster.

Leon

Leo carcion
Comté-musketör Reblochon de Rochefort-Meaux, Cheevalier of the Order of Golden Rind anmäler sig!

Mina vänner kallar mig Reb, mina fiender kallar mig sin värsta mardröm. Ni kan kalla mig Musiör.

Last edited:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Herr Pip von Squeek anmäler sig för äventyr! Hans vänner kallar honom fegis, till skillnad från sina vänner lever han i vilket fall.

NordicMouse

Warrior
Ni står redo, samlade för äventyr och utmaningar i denna dungeon där det finns faror och skatter att finna, allt i jakten på den gyllene osten! Vem kommer finna den första gyllene osten efter veckans slut?
Alla mus äventyrare är välkomna, men se till att morrhåren är redo för att upptäcka faror!

Det är dags för första steget framåt, välj eran väg: Vänster, Höger eller Rakt fram

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Ingen minns en fegis. Så jag går åt vänster. Vänster känns tryggt, har än så länge inte hört några höga pip från den gången. Rakt fram känns som en dödsfälla.

Herr Pip von Squeek kastar sig in på skakiga ben i dungen med orden "SQUEEK!".

Leon

Leo carcion
Rebs känsliga nos, framavlad genom tretton generationer av vällagrade musädlingar sniffar sig till att Vänster leder rätt.

Han utbrister entusiastiskt "Saint Agur Bleu!" och stegar dit

NordicMouse

Warrior
Reblochon de Rochefort-Meaux & Herr Pip von Squeek: vänster väg är dammig, ser ut att ha varit orörd länge. Det ligger trasiga lådor, plankor och en utbrunnen fackla som sitter på väggen. Inga hinder i din väg, förutom lite damm i morrhåren.

Musen Ruben: höger väg ser ut att ha varit mer aktiv, väggarna luktar underligt och plötsligt är det spindelväv i morrhåren! blä. En liten spindel försöker spinna in dig till middag, men du kämpar dig igenom!

Mousillion & Rasmus den Råttfärdige: vägen fram är mörk, du känner underliga saker under fötterna. Varje steg i mörkret får det att gå en liten kall kår längs svansen.

Välj eran väg: Vänster, Höger eller Rakt fram

Nya mus äventyrare är varmt välkomna, bara att välja väg.

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Mousillion:
(ser sig omkring i det trånga, murriga utrymmet med ett nervöst flackande blick)
"Vi står inför en labyrint av mörker, Rasmus. Men vägen framåt kan vara vår enda chans. Hoppas du är redo, för detta är inte platsen för tvekan."

Cybot

Mest spelbar
"Att rusa frammåt är att dra katten i morrhåren, men den som tvekar och kurar fegt i sitt hål hungrar. Stadigt framåt Mousillion! Vägen till rikedom, ära och ost är stadigt framåt.", och med de orden fortsätter Rasmus den Råttfärdige rakt fram.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Rebs, du tänker fortsätta mot vänster, eller hur? Lyckas herr Squeek få ur sig med pipig röst på darande ben. Jag tänker att vi har större chans att övervinna saker om vi är två... Jag litar på dig Rebs, du känns hyfsens.

Utan att märkt det har herr Pip von Squeek redan börjat vandra ned för den vänstra gången. Slukad av sin försiktighet glömde han helt att kontrollera om Rebs äns hängde med.

Leon

Leo carcion
Rebs, du tänker fortsätta mot vänster, eller hur? Lyckas herr Squeek få ur sig med pipig röst på darande ben. Jag tänker att vi har större chans att övervinna saker om vi är två... Jag litar på dig Rebs, du känns hyfsens.

Utan att märkt det har herr Pip von Squeek redan börjat vandra ned för den vänstra gången. Slukad av sin försiktighet glömde han helt att kontrollera om Rebs äns hängde med.
Mon Frere, vi går tillsammans! Vänster