The golden cheese. - Rutland

NordicMouse

Warrior
Musen Ruben: Synen av den gyllene osten får Ruben att tacka de musiska valkyriorna. Han hade hittat den första gyllene osten som gömdes i denna dungeon!
1739020290049.png

Mousillion, Rasmus den Råttfärdige, Reblochon de Rochefort-Meaux & Herr Pip von Squeek: Vägen framåt försvinner från under fötterna och fyra små möss faller ned i mörker! De ser något glimma till där nere och plötsligt är alla fem möss runt en liten lägereld, nu finns det tid för att vila tills nästa dungeon ska utforskas (måndag) och kanske kommer det mer möss hit för att söka efter nästa gyllene ost.

Om någon mer mus vill komma och äventyra är det bara att komma förbi lägerelden.

Last edited:

NordicMouse

Warrior
Lägerelden ni sitter runt puffas ut och försvinner. Mörkret runt omkring er lyser upp med tre facklor som ger er tre val och utmaningen att vara först till andra gyllene osten!
Välj eran väg: Vänster, Höger eller Rakt fram

NordicMouse

Warrior
Musen Ruben: Ruben svänger vänster och möts av ett rum av mörker, med svävande stenplattor. Ruben minns mörkret som stal en bit av hans svans i förra mörkret och hoppar över, stenplatta över stenplatta, tills Ruben är säkert över. Mörkret kommer närmare, men Ruben är snabbt ut från rummet!

Reblochon de Rochefort-Meaux, Rasmus den Råttfärdige & Mousillion: Reblochon tar täten och efter en sväng trampar en mus fot ned på en färgglad platta! Från taket kommer det ut spjut som försöker göra tre små möss till nåldynor! När mössen kommer ut från gången, är Reblochons hatt bort från hans huvud, han tittar bort och ser den ramla ned från taket. Hatten har flera stora hål i sig nu.

Herr Pip von Squeek: Vägen som går åt höger, svänger ett par gånger. Det ligger något som luktar sött i en korg och till Pips förvåning, ligger det en bit god cheesecake där för honom tillsammans med en liten flaska bubblande dryck! Vilken lycka!
1739278979816.png

Välj eran väg: Vänster, Höger eller Rakt fram

Cybot

Mest spelbar
"Pardon musieur. Det verkar som eran hatt har blivit utsatt för oresonligt hat och blivit pikenerad.

Nåja. Inga förluster som inte en rik skatt kan ersätta. Framåt."

Rasmus den Råttfärdige fortsätter rakt fram.

God45

#PrayersForBahakan
Den här vägen verkar skyddad… Då finns något viktigt i den! Frammåt!

Leon

Leo carcion
Min hatt! Min hatt! Mitt kungarike för min hatt!

Jag räddar givetvis hatten

Om jag kan fortsätta agera efter det fortsätter jag framåt

REVENGE!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
"Mod lönar sig! Tänk när jag kan dela denna underbara gåva med mina fränder vid lägerelden... Om jag nu bara visste var den är..."

Med sol i sinne nynnar Pip von Squeek på en munter melodi medan han traskar nedför gången rakt fram. Självfallet med sin nyfunna korg svingande från armen.