The golden cheese. - Rutland

NordicMouse

Warrior
Mousillion: Vägen är mörk, det känns som om flera små mögel löss försöker bita sig fast i pälsen.

Musen Ruben & Rasmus den Råttfärdige: Spindelväv fastnar i morrhåren när Rasmus och Ruben vandrar vidare. Spindlarna ser ut att vara täckta av mögel, de verkar nästan försvinna i puffar av rök när den gyllene osten kommer för nära dem.

Välj eran väg: Vänster, Höger eller Rakt fram

NordicMouse

Warrior
Musen Ruben & Rasmus den Råttfärdige: vandrar vidare, uppför trappor som leder dem ut på en plattform som ser ut över en stor underjordisk arena. En kort sten pelare står i mitten, täckt av mögel. De kan se en grön flamma långt bort till höger, Reblochon de Rochefort-Meaux står på en annan plattform och ser ut över arenan.

Mousillions väg leder in i arenan, mjuk jord under hans små tassar. Hans vänner står ovanför honom när möglet rör på sig och en stor best formas av möglet. Det är dags att besegra det mörka möglets best!

1741704641200.png

Vad gör ni?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ruben håller upp sin gyllene ostbit i luften och ropar till sina kamrater;

"Tillsammans! På tre!"

(Och kommer störtdyka mot mögelmonstret med osten först på 3)

Cybot

Mest spelbar
Hoppar smidigt ner från platformen och rusar fram för att distrahera besten så att andra med mynt och gyllende ostar och grejer kan göra sin grej!

"Du. Mögelbest! Din överväxta hussvamp! Jag är Rasmus den Råttfärdige. Äventyrare! Veteran av kampanjer i Muskoviet och Kattakstan! Min ära kräver att jag ger dig tre alternativ. Ge upp! Fly härifrån! Eller slåss! Jag, Rasmus den Råttfärdige, som en mus av ära, föredrar alternativ tre!"

Och sedan drar han sin värja med en yvig gest och förbereder sig på att försöka undvika besten så gott det går. Rasmus har besegrat många fiender, och som en mus är det snabba fötter snarare än starka framtassar som leder till seger.

NordicMouse

Warrior
(god45) Mousillion: Mousillion driver sig framåt, hugger med sitt svärd och kapar av bitar av detta mögel monster bit för bit. Med myntet nära sig är det som om varje svärdsving lyser lite av myntets guldiga färg. Mousillion får en hård smäll av besten och puttas bakåt, rakt in i (leon) Reblochon de Rochefort-Meaux. Reblochon får in ett par svingar och står framför Mousillion tills hans vän ställt sig upp från golvet.

(cybot) Rasmus den Råttfärdige rör sig snabbt och gallant runt omkring denna stora best och förolämpar besten till höger och vänster. Den verkar bli lite ledsen och Rasmus lyckas ducka ett par attacker men får en smäll medan (rymdhamster) Musen Ruben faller ned mot besten likt en komet med sin gyllene ostbit. Denna gyllene ostbit bränner ett stort hål rakt igenom denna mögel best! Sen står Ruben där, i sitt lilla hål och kan se upp igenom hålet och omgiven av äckligt mögel, det verkar som om platsen där Ruben landat är en plattform som börjar lysa svagt i respons av den gyllene osten.

Vad gör ni? Denna mögelbest verkar inte gilla att plattformen lyser, att den har en mus i mitten av sig och tre små möss som irriterar den.

God45

#PrayersForBahakan
Mousillion spänner sina musiga muskler, sätter svärdet mellan tänderna, greppar tag besten och försöker putta ner den på platformen!

Cybot

Mest spelbar
Mussieur. Det är ohövligt att ifrågasätta en annan gentlemus, men platformen tycks vilja ha ost och inte mögelbest.

God45

#PrayersForBahakan
Mussieur. Det är ohövligt att ifrågasätta en annan gentlemus, men platformen tycks vilja ha ost och inte mögelbest.
Du har rätt! Jag byter kurs, jag kastar mig med myntet till plattformen!