NASA har släppt ett eget rollspelsäventyr: The Lost Universe.
Jag har inte hunnit läsa igenom det än, men ganska kul när två annars ganska vitt skilda intressen kolliderar.
Du är INTE en tråkmört här. Varför skulle de skriva ett fantasy äventyr?! De är NASA, de har några av världens bästa experter på rymden jobbandes för sig, de hade kunnat skriva det coolaste hard sci-fi äventyret någonsin! ELLER INTE ENS SCI-FI! Är inte moderna rymden cool nog?Är jag en oerhörd tråkmört om jag satt och hoppades på något riktigt schysst hard scifi-aktigt? Möjligen med element av det övernaturliga/fantastiska, typ 2001 eller Rama?
Men visst, jag fattar ju att fantasy och D&D drar mer folk än om de typ… byggt en Traveller-modul. Eller Mothership? =)
Nu tycker jag du är lite hård. Hubbleteleskopet är ju en jättebra fantasymcguffin!Du är INTE en tråkmört här. Varför skulle de skriva ett fantasy äventyr?! De är NASA, de har några av världens bästa experter på rymden jobbandes för sig, de hade kunnat skriva det coolaste hard sci-fi äventyret någonsin! ELLER INTE ENS SCI-FI! Är inte moderna rymden cool nog?
Nu är det ett shitty fantasy äventyr med lite vetenskaps trivia intryckt.
Liksom, jag trodde inte att NASA skulle göra ett rollspelsäventyr alls. Men det här är en så massivt missad möjlighet.
Fanns det inte ett plot device-teleskop med i WFRP:s Dying of the Light, som användes för att studera kaosmånen (och muterade astronomen)?Nu tycker jag du är lite hård. Hubbleteleskopet är ju en jättebra fantasymcguffin!
The Dig!Verkar inte helt ointressant om man ögnar igenom det. Men om man ska hamna på en okänd planet så hade jag hellre sett nåt sånt här:
View attachment 16945