Nu har jag sett den (men väntar med att läsa tråden), och vilken märkligt konstruerad säsong!
Det blir inga egentliga stakes förrän de två sista avsnitten. Innan dess är det måttligt viktiga saker som hur Mando måste bada för att få tillbaka sin heder, hur en kejserlig forskare begår småbrott, och hur ett litet robotuppror kväses. Ingenting känns viktigt förrän på slutet, och avsnittet på Coruscant har ingen som helst betydelse.
Och Mando blir en birollsinnehavare i sin egen serie på slutet, vilket är ironiskt eftersom det var precis vad han gjorde med Boba Fett i dennes serie!
Det är begripligt men plågsamt att serien måste agera brygga till den katastrofala tredje trilogin - det gör att man måste stoppa in nonsens son kloningen av kejsaren, Hux (även om jag uppskattar tanken att han är en idiot som stiger till ledare bara för att alla andra stryker med på ett eller annat vis). Serien förlorar en hel del på det. Och jag trodde att man hade givit upp på Midichlorian-nonsenset, men här är det tydligt att man visst kan genmanipulera fram Kraften. Sjukt jäkla dumt!
Moff Gideon blir mycket mindre imponerande när han tar på sig en skitful hjälm.
Det är inte dåligt per se, men det är rätt skakigt, och inte vidare bra skrivet.