Lambendil_UBBT
Warrior
Håller på att skapa en värld som bygger på en ostadig allians mellan gnoller och människor (brukar alltid vara alver och människor, men jag vill inte göra ytterligare ett Tolkien-spel). Vad jag behöver är någonting som tvingar dessa två raser samman, som gör att de behöver varandra, något som äter alliansen utifrån. Inifrån naggas den redan av fanatiska kulter som på ena sidan kalla gnollerna för helveteshundar och motsvarande på andra sidan.
Min enda tanke har varit någon form av monster som breder ut sig väldans fort. I världen finns ett folk som kallas Kavaloner, och de skiljer sig stort från övriga genom att de är "insektslika". Dvs de har pansar på kroppen och däremellan känslig hud. Genom nån form av magi/och eller händelse har det bildats en avart av dessa och de fungerar lite som Zerg från Starcraft. Min inspiration kom därifrån. jag ville ha ett hive-mind samhälle styrt av nån form av ledarvarelser. Jag ville att rasen skulle kunna mutera fram nya varianter osv. När så slutligen Zerg trädde fram framför mig fick jag mycket kött på benen.
Några idéer? Vad tror ni, passar sånt klägg i ett politiskt spel?
Min enda tanke har varit någon form av monster som breder ut sig väldans fort. I världen finns ett folk som kallas Kavaloner, och de skiljer sig stort från övriga genom att de är "insektslika". Dvs de har pansar på kroppen och däremellan känslig hud. Genom nån form av magi/och eller händelse har det bildats en avart av dessa och de fungerar lite som Zerg från Starcraft. Min inspiration kom därifrån. jag ville ha ett hive-mind samhälle styrt av nån form av ledarvarelser. Jag ville att rasen skulle kunna mutera fram nya varianter osv. När så slutligen Zerg trädde fram framför mig fick jag mycket kött på benen.
Några idéer? Vad tror ni, passar sånt klägg i ett politiskt spel?