Botulf
Hero
Om man tänker sig att man vill emulera en liknande historia som Ringsällskapet så går det. Det är inte omöjligt, men för mig personligen inte så trovärdigt inom världens premisser under förhållandena som råder kort innan Ringens Krig. Hade jag gjort något dylikt där alver, människor och dvärgar samlas för något större hot så hade jag nog lagt det någonstans kronologiskt långt ifrån Ringens Krig för att kunna ta ut svängarna lite. Exempelvis långt in i Fjärde åldern. Eller kriget i norr under Ringens Krig.Var annars funkar blandade grupper utom just i Middle-Earth, där själva konceptet uppfanns med ringsällskapet? Där man kan ha någon form av patron som sammanför udda karaktärer vilka tillsammans kan göra stordåd för att hålla ondskan i schack!
Men världen i stort verkar inte riktigt se ut så som Ringens Brödraskap utan det är mer en unik grej med ett specifikt syfte. Så i mitt fall handlar det hur långt jag kan dra suspension of disbelief helt enkelt. Om något totalkrockar med etablerad lore så har lore oftast företräde för mig. Och då kommer begränsningar bli tvugna att göras, vilket ofta hör till när man använder ett väldigt välkänt ikoniskt källmaterial.
Last edited: