Det kan ju ändrats men i tidigare intervjuer har Nepitello varit ganska tydlig med att det handlar om små förändringar i systemet och och att redan existerande RP ska passa in med smärre konverteringar.Det ska bli spännande att se hur regelsystemet blir. Gillade verkligen reglerna till The One Ring, men har också stort förtroende för Fria Ligans regelfilosofier.
Det stämmer fortfarande.Det kan ju ändrats men i tidigare intervjuer har Nepitello varit ganska tydlig med att det handlar om små förändringar i systemet och och att redan existerande RP ska passa in med smärre konverteringar.
Som vanligt så sitter man och hoppas på en svensk "Ringen"-versionDet stämmer fortfarande.
I samband med filmerna (så tidigt 2000-tal), kom det ett spel som bara hette The Lord of the Rings Roleplaying Game. Det var från Decipher och illustrerat med bilder från filmerna.Kan någon som har mer koll sammanfatta vilka olika Sagan-om-ringen-spel som finns, och hur detta nya släpp är relaterat till tidigare spel. Vilket spel är det 2nd edition av?
Jag var med så länge ICE gjorde MERP och Rolemaster. Sedan är jag lost.
Det är faktiskt drygt 10 år sedan The One Ring släpptes. Tiden går fort.Sedan för några år sedan kom The One Ring från Cubicle 7
MERP och The One Ring är otroligt olika, både som system och i hur de hanterar Midgård. Adventures in Middle är som nämnts en DnD-version, oklart för mig om den har samma setting som ToR, den gavs ju ut av Cubicle/ den med.Kan någon som har mer koll sammanfatta vilka olika Sagan-om-ringen-spel som finns, och hur detta nya släpp är relaterat till tidigare spel. Vilket spel är det 2nd edition av?
Jag var med så länge ICE gjorde MERP och Rolemaster. Sedan är jag lost.