Den högre summan ser ut att bero på att det krävs 800 kr för att få alla fysiska addons för TOR, som kartor, tärningar mm. I kickstarten för T2K räckte det med 500 kr.2,7 miljoner och 2800 backare efter ca 2 timmar.
Konstaterar att detta slår Twillight2000s första dag, som är Ligans bästa kampanj hittills. Den drog in ca 1,9 miljoner kr och 2900 backare sin första dag. Sen är det ju en bra bit kvar till det spelets slutresultat på 5,5 miljoner - även om jag är rätt säker på att ToR slår det.
Syns det hur många som backar på vilken nivå?Den högre summan ser ut att bero på att det krävs 800 kr för att få alla fysiska addons för TOR, som kartor, tärningar mm. I kickstarten för T2K räckte det med 500 kr.
För 500 kr i denna kampanj får man grundreglerna fysiskt, allt annat i PDF. Tillkommer frakt, vilket gör att 500 kr pledgen inte känns särskilt lockande.
Det tycker jag syns på andelen backare för de olika prisnivåerna. Plus en populär exklusiv utgåva!
Jag har i alla fall delat det någon gång, finns en tråd som @luddwig gjorde senare också. Men hur som, topp10:@Bifur, gjorde inte du en tråd med kickstarter statistik vilka rollspel som dragit in mest? Hittar inte den..
Produkt | Spel | Summa |
Twillight 2000 | Twillight 2000 | 5424755 |
Flodskörden | Varselklotet | 4249903 |
Varselklotet | Varselklotet | 3745896 |
Svärdets sång | Svärdets sång | 2828267 |
KULT: Divinity Lost | KULT: Divinity Lost | 2746655 |
Väsen | Väsen | 2717353 |
Trudvang Chronicles | Trudvang Chronicles | 2709837 |
Bittermarken | Svärdets sång | 2302706 |
Trudvang Adventures 5E | Trudvang Chronicles | 1934145 |
Horror Guide & Scenario Collection | KULT: Divinity Lost | 1839910 |
Produkt | Spel | Antal |
Twillight 2000 | Twillight 2000 | 8073 |
Flodskörden | Varselklotet | 5843 |
Varselklotet | Varselklotet | 5600 |
Väsen | Väsen | 3944 |
Bittermarken | Svärdets sång | 3585 |
Svärdets sång | Svärdets sång | 3399 |
Trudvang Chronicles | Trudvang Chronicles | 3273 |
Mörk borg cult: Heretic | Mörk borg | 3143 |
KULT: Divinity Lost | KULT: Divinity Lost | 2733 |
Maskinarium (svensk och engelsk kickstarter sammanslagen) | Mutant år noll | 2399 |
Hm. Kanske stora ord men det känns lite som en milstolpe (till) för Ligan. Någonstans är det ju rimligt att detta är det största varumärket de landat, by far, men det har kanske inte fått så mycket uppmärksamhet som det borde? Antar att det bara är jämförbart med Alien, men det har ju aldrig haft en sådan kampanj.4 passerat... herregud!
På svenska vet jag inte, men på skånska finns det!Som vanligt så sitter man och hoppas på en svensk "Ringen"-version
Man kan nästan säga att Sagan om Ringen var MERP på svenska!Jag kan bara bidra med vilka versioner som funnits.
MERP (som var Sagan om Ringen på svenska) av Iron Crown Enterprises
I samband med filmerna (så tidigt 2000-tal), kom det ett spel som bara hette The Lord of the Rings Roleplaying Game. Det var från Decipher och illustrerat med bilder från filmerna.
Sedan för några år sedan kom The One Ring från Cubicle 7, och det är det spelet som nu kommer i en andra upplaga från Fria Ligan.
Och de här två spelen, och MERP är helt oberoende av varandra, så vitt jag vet.
MERP, Deciphers spel och Cubicle 7s spel (alltså TOR nu från Fria Ligan) är helt separata spel utan likheter.MERP och The One Ring är otroligt olika, både som system och i hur de hanterar Midgård. Adventures in Middle är som nämnts en DnD-version, oklart för mig om den har samma setting som ToR, den gavs ju ut av Cubicle/ den med.
Decipher-spelet har jag ingen koll och har inte hört om någon som spelat det. Settingen tycks vara likartad till ToR, d.v.s. utspelas sent i tredje åldern innan Ringens krig.
Då var det igång. Startmålet fixat på 4 minuter tydligen. 600 000 just nu men det lär inte hålla länge...
Knäckte miljonen nu. Ofantligt intresse.
Vi får se om de når 2 mille innan kl 16:18 då!
2,7 miljoner och 2800 backare efter ca 2 timmar.
Konstaterar att detta slår Twillight2000s första dag, som är Ligans bästa kampanj hittills. Den drog in ca 1,9 miljoner kr och 2900 backare sin första dag. Sen är det ju en bra bit kvar till det spelets slutresultat på 5,5 miljoner - även om jag är rätt säker på att ToR slår det.
Nu gick de över 4,5 miljoner. Hur många timmar har Kickstartern legat uppe?3 Miljoner nu!
Tippar att de når över 6 mille.
När jag kikar igenom mest fundade rollspelsrelaterade på KS (oavsett land) så verkar det vara Strongholds & Streaming till D&D 5 som slutade på $2,121,465 men bakom där verkar det vara rätt tomt.@Bifur, gjorde inte du en tråd med kickstarter statistik vilka rollspel som dragit in mest? Hittar inte den..