Ulfgeir
Swashbuckler
De var uppe i 5.1 miljoner nu.
Inget som framgår.Ni som följer detaljerna, kommer det att vara loggor på kartorna? FL har ju inte ett fläckfritt förflutet och även om det inte var någon logga på Shire-kartan var den ju inte heller helt klar.
Svavelvinterkartan peppade jag stenhårt på, men besvikelsen blev total. :-(Inget som framgår.
Vilka tidigare exempel tänker du på, tror inte har koll där?
Det hoppas jag verkligen inte!Ni som följer detaljerna, kommer det att vara loggor på kartorna? FL har ju inte ett fläckfritt förflutet och även om det inte var någon logga på Shire-kartan var den ju inte heller helt klar.
Schhh Magnus, schhhh!Nu är det nästa morgon och Kickstartern är uppe på 5 288 430 SEK.
Stretch goals är upplåsta, plundrade och spenderade ... eller nått sånt. Då kommer min önskan:
Inga fler stretch goals! Eller i alla fall inte såna som gör det till en plåga för Fria Ligan att uppfylla hela Kickstartern.
Kanske en okonventionell önskan, egentligen vill man väl bara ha mer, men jag är nöjd som det är.
...med leverans tidigast 2027.Vi vill ha mer, mycket mer!
Jag tror de har planerat för detta skulle kunna ske, så det tror jag inte. Jag vill se mer moduler, det är inte sådant som kommer försena saker. De har säkert redan saker nära till färdigproducerade....med leverans tidigast 2027.
Dechipher-versionen är mer trad än ToR. Systemet är dock väl fungerande och bra anpassat till settingen tycker jag.Decipher-spelet har jag ingen koll och har inte hört om någon som spelat det. Settingen tycks vara likartad till ToR, d.v.s. utspelas sent i tredje åldern innan Ringens krig.
Jag gillar Deciphers version. Det led av en errata som är lika tjock som regelboken, men det är riktigt mysigt i övrigt. Magisystemet kändes magiskt på något vis.Dechipher-versionen är mer trad än ToR. Systemet är dock väl fungerande och bra anpassat till settingen tycker jag.
Kartboxarna de släppte hade ursnygga kartor! I övrigt inte mycket att hänga i granen vad jag minns.Jag gillar Deciphers version. Det led av en errata som är lika tjock som regelboken, men det är riktigt mysigt i övrigt. Magisystemet kändes magiskt på något vis.
Jag håller med, ge ut spelet i tid. Jag är så jävla trött på att vänta på mitt spel för att det skall tryckas några jävla spelkort som jag ändå inte använderNu är det nästa morgon och Kickstartern är uppe på 5 288 430 SEK.
Stretch goals är upplåsta, plundrade och spenderade ... eller nått sånt. Då kommer min önskan:
Inga fler stretch goals! Eller i alla fall inte såna som gör det till en plåga för Fria Ligan att uppfylla hela Kickstartern.
Kanske en okonventionell önskan, egentligen vill man väl bara ha mer, men jag är nöjd som det är.
Ja, titta. Var tvungen att kolla mitt kartpaket men det stämmer ju. Men en översyn av ett tiotal kartor till Symbaroum, Svärdets sång och Hindenburg visar att det inte hänt igen. Så någon slags ungdomssynd . Däremot fanns det en streckkod på två av dem (också äldre, till Oktoberlandet och en till Symbaroum som gamla Järnringen är skyldig till).Svavelvinterkartan peppade jag stenhårt på, men besvikelsen blev total. :-(
Jag är på den linjen också. Bra med några textexpansioner och lite småfluff till grundboken (som väl var planerat ändå). Stance och items cards can jag vara utan. Jag skulle dock bli förvånad om de inte slänger in något mer.Jag håller med, ge ut spelet i tid. Jag är så jävla trött på att vänta på mitt spel för att det skall tryckas några jävla spelkort som jag ändå inte använder
Även om jag inte använder Foundry VTT så är det en mycket bra idé! Tygkarta är ju kanoners.Stretchgoals jag skulle vilja se är VTT-support (främst Foundry VTT) och möjligen en tygkarta.
Ja att kasta in Moria nu är inte försvarbart, för det bör vara lika stort intresse för den modulen som för grundreglerna.Är väl mer troligt att Moria släpps i en egen kickstarter eller helt utan KS senare
Det är ju inte alls samma papper i Hindenburg och Alien, dock. Alienboken är typ dubbelt så tjock som Hindenburg (i antal sidor). Jag tycker heller inte den layouten är onödigt luftig utan bara lättläst. Hellre det än Neotech Edge, som har snygg layout men där texten definitivt borde varit ett par punkter större.För egen del hoppas jag mest på att de inte använder den extremt luftiga layouten och tjocka papper som gått igen i Hindenburg och Alien