CapnZapp
Myrmidon
Vilka rykten?Om de kör kickstarter för AiME så bör ju den slå det här då den versionen, om ryktena stämmer, sålde mer än vad TOR gjorde. Dock så tror jag, eftersom det är 5E, att det kör pre-order på den.
Inte så att jag blir förvånad om en 5E modul säljer mer än ett annat rollspel, men sanna Tolkienfans brukar ju inte gå väl ihop med D&D. Har AiME en trogen följarskara som hade kastat sig över en ny upplaga på Kickstarter? Törstar världen efter en ny AiME upplaga på det sätt som världen (uppenbarligen) törstat efter en ny TOR upplaga?
Med detta menar jag enbart att även om AiME sålde typ dubbelt så många kopior så måste ju minst hälften av dessa kunder bry sig tillräckligt för att leta upp Kickstarter och bidra i liknande grad (snittet är ju ~1000 kronor per backer) lika mycket för att rekordet ska slås. Om dessa kunder då i mycket högre grad är "casuals" som plockar boken från hyllan för att den står bredvid PHBn har vi ju ett scenario där de högre försäljningssiffrorna inte nödvändigtvis måste betyda ett nytt Kickstarter-rekord.
Zapp