MongoMan
Swordsman
Jag planerar en Kampanj i Star Wars d20, där samtliga spelarna ska vara medlemmar i Jediordern.
En Vapenmästare som bär på tidigare misslyckanden, en Consular som strävar efter att utbilda sin Padawan
till en god och from Jediriddare, samt en Pilot (Jedi Ace).
Dessa ska skickas ut på ett uppdrag för att skydda en Senator som hotats till livet men är viktig för ordern.
Sedan kommer de dras in i en härva av urgamla Sithlords och antika Holocrons.
Nu undrar jag:
* Hur jag ska spela på karaktärernas personligheter för att ta fram tvekan i eventuella konfrontationer med den Mörka Sidan?
* Hur ska jag få fram de vredesutbrott som Vapenmästaren har undertryckt under lång tid?
* Hur ska jag fresta den unge Padawanlärlingen med den mörka sidans kraft?
* Och hur ska jag tvinga fram mästarens drastiska reaktioner samband med desperationen att lyckas med den här studenten,
och äntligen få känna sig som en av de stora mästarna?
Om någon har några ideer eller erfarenheter av samma sak, så är jag tacksam.
En Vapenmästare som bär på tidigare misslyckanden, en Consular som strävar efter att utbilda sin Padawan
till en god och from Jediriddare, samt en Pilot (Jedi Ace).
Dessa ska skickas ut på ett uppdrag för att skydda en Senator som hotats till livet men är viktig för ordern.
Sedan kommer de dras in i en härva av urgamla Sithlords och antika Holocrons.
Nu undrar jag:
* Hur jag ska spela på karaktärernas personligheter för att ta fram tvekan i eventuella konfrontationer med den Mörka Sidan?
* Hur ska jag få fram de vredesutbrott som Vapenmästaren har undertryckt under lång tid?
* Hur ska jag fresta den unge Padawanlärlingen med den mörka sidans kraft?
* Och hur ska jag tvinga fram mästarens drastiska reaktioner samband med desperationen att lyckas med den här studenten,
och äntligen få känna sig som en av de stora mästarna?
Om någon har några ideer eller erfarenheter av samma sak, så är jag tacksam.