Nekromanti The Return of th Good Doctor

Troberg

Sinister eater
YES!

Äntligen! Nu måste jag bara skaffa mer disk så att jag kan tanka hem originalet och titta ikapp mig (det är ett tag sedan jag såg den och jag har misst rätt mycket)!

Äntligen är filmhistoriens bästa antagonister tillbaka: daleks! EXTERMINATE! EXTERMINATE!

Wow, hade jag blivit mer till mig av nyheten hade jag behövt byta brallor!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Häftigt...

...men jag vill minnas att Dr Who var mer kult än bra. Å andra sidan var det väldigt kult! Jag har visserligen bara sett Tom Baker-avsnitten som gick på ZTV för ett par år sedan. Jag gillar i alla fall serien så mycket att jag gärna skulle se den med bra specialeffekter och moderniserad handling.
(Hoppas bara att någon annan kanal än TV4 köper den om den kommer till Sverige.)

/tobias

Rosen

Myrmidon
Tjusigt! ...men utan Paul McGann som The Doctor? Det fuckar upp kontinuiteten, ju.

Na ja, skönt att se att BBC har tagit sin plånbok tillfånga igen (enligt Starlog la de ner serien därför att de fick nästan lika höga tittarsiffror när de sände repriser av alla de tidigare åren, så de såg ingen anledning att lägga ner pengar på att producera nya - enda gången jag sett en serie försvinna för att den var för populär).

--
Åke

Rosen

Myrmidon
Kontinuitet? Vi pratar Dr Who här...

...som alltid har haft en väldigt bra sådan i fråga om Doktorns olika inkarnationer. Varje gång skådisen har bytts ut har det funnits inbyggt i storyn varför rollfiguren plötsligt byter utseende (förutom i två filmer från 60-talet där han spelades av Peter Cushing).
Att Sylvester McCoys doktor där i Los Angeles den 31:a december 1999 och sedan resurrectar sig som Paul McGanns doktor inne på bårhuset, är en del av den officiella tidslinjen, och även om han själv inte har spelat rollfiguren efter det så finns det en drös romaner och serier med "the eighth Doctor".

--
Åke

Troberg

Sinister eater
...som alltid har haft en väldigt bra sådan i fråga om Doktorns olika inkarnationer. Varje gång skådisen har bytts ut har det funnits inbyggt i storyn varför rollfiguren plötsligt byter utseende
Nja, storyn är väl en efterkonstruktion när skådespelaren byts ut... Jag tror inte att man byter skådespelare på grund av storyn.

så finns det en drös romaner och serier med "the eighth Doctor".
Hur många kan det finnas? Jag har för mig att det fanns ett begränsat antal inkarnationer?

Rosen

Myrmidon
Nja, storyn är väl en efterkonstruktion när skådespelaren byts ut... Jag tror inte att man byter skådespelare på grund av storyn.

Det menade jag inte heller, men storyn anpassas till det; man gör en exit-episod där den gamle skådisen utträder så att den nye kan hoppa in nästa gång. Tom Baker kröp t.ex ner i en "regenerativ kapsel" eller vad det nu hette (misstänkt lik en vitmålad trälåda) när han blev svårt skadad, och så kom Peter Davidson upp ur den i nästa avsnitt.

Hur många kan det finnas? Jag har för mig att det fanns ett begränsat antal inkarnationer?

En Timelord har tretton liv, har jag för mig att det sägs. Det skulle väl lämna rum för fyra till då.

--
Åke

Troberg

Sinister eater
En Timelord har tretton liv, har jag för mig att det sägs. Det skulle väl lämna rum för fyra till då.
Wow! Då kan man faktiskt låta daleks vinna någon gång! EXTERMINATE! EXTERMINATE!

Storuggla

Champion
"Wow! Då kan man faktiskt låta daleks vinna någon gång! EXTERMINATE! EXTERMINATE!"

Sorry, men de åker på torsk varje gång de stöter på en trappa. Hur en ras som inte ens kan knata runt på Åhlens kunnat ta över galaxen vete tusan...

Storuggla, plastspya i nyllet

Troberg

Sinister eater
Sorry, men de åker på torsk varje gång de stöter på en trappa. Hur en ras som inte ens kan knata runt på Åhlens kunnat ta över galaxen vete tusan...
De utrotar trappor! EXTERMINATE! EXTERMINATE!