Har sett de två första avsnitten nu. Lite sen på bollen men i fredags var jag ute med kollegor, igår var frun ute med vänner och vi ville se detta tillsammans. Allt som allt var detta väldigt bra!!!
Miljöerna, musiken och effekterna håller såklart högsta klass och serien är verkligen episk till tusen!!! Gillar de flesta av karaktärerna, Nori är favoriten tätt följd av Arondir.
Kazad Dum var en riktig fröjd att se! Har alltid varit svag för dvärgstäder oxhuvud fantasysammanhang får man ju ofta se dem när de är övergivna efter att nåt hemskt hänt, så det var najs att se den i full blom (rummet där tävlingen ägde rum var dock lite konstigt).
Jag är otroligt glad över att orkerna för en gångs skull får kännas riktigt hotfulla! Annars brukar de mest vara kanonmat. På denna punkt lyckades serien rentav bättre än PJ som verkade tro att orker bara kunde vara hotfulla om de var löjligt stora.
En liten detalj jag älskade var att alverna stod i givakt i full rustning över hela havsresan! Så härligt alviskt poseigt!
Saker som inte var så bra? Jodå, såna finns också.
Galadriels simtur var väldigt konstig. Simma över havet, ingen superbra idé.. Det hade funkat bättre om hon typ försökt få båten att vända men ramlade överbord eller blev knuffad.
Dialogen är på sina ställen inte så bra, främst vad gäller alverna.
Jag gillar inte att alverna bara utmärks av sina öron. Jag tänker att ser du en alv så vet du att det är en alv, de är omgivna av en aura of epicness. Att de typ är som människor med spetsiga öron och dessutom kallas ”knife ears” passar bättre i typ Witcher och Dragon Age.
Är lite kluven till alvernas kostymer. Det är intressant att de tycks vara inspirerade av antikens Grekland och Rom, men jag vet inte om jag är så förtjust i det.
Hittills gillar jag detta skarpt trots mina invändningar. Vi får se vart det bär, men den har alla chanser att ge Franz en najs upplevelse
P.S. Lite krångligt att det finns två trådar här som behandlar Rings of Power, vilken ska man egentligen skriva i? Går det inte att slå ihop dom eller låsa den ena eller nåt?