Minimoni
Homelander
Jag tänker inte debattera om serien är bra eller så dålig som den framställs av väldigt många på Youtube etc, men jag personligen tycker den är underhållande även om den är långt ifrån hur jag skulle önskat att saker hade gjorts. Men att serien har bombats med recensioner från folk som inte ens sett den tycker jag är tydligt och att serien skulle förtjäna en 1:a är för mig löjligt( en 10:a är inte heller speciellt trovärdigt) och därför har jag slutat att läsa andra åsikter om serien än de som finns här på forumet. Sen är jag inte tillräckligt insatt i allt som är kanon under perioden då det skall utspela sig, så för mig personligen är det inte de delarna som är viktigast. De förhoppningarna jag har nu är att det blir ärke-episkt så jag har böcker och serier som utspelar sig i Westeros att se på när jag vill ha gritty och Rings of Power som mitt episka alternativ. Har nu sett de två avsnitten en gång till och jag vet att jag är ”Alvofil”, jag gillar verkligen Alver i förmodligen alla rollspel och liknande jag läst.Man behöver knappast vara Tolkien-fanatiker för att spy falla över det magplask världens kanske dyraste serie blivit.
Att det handlar om nerdrage (för att inte tala om rasism) känns som ett missförstånd. Finns väl knappt en människa som har koll på vad finns skriver om den andra är åldern (eller när det nu utspelar sig) och vad som följer eller inte följer kanon.
Förhoppningvis får de negativa recensionerna till effekt att normies och andra oinsatta kan spendera sin tid med något bättre. Det är ju ändå den funktionen recentionssidor brukar fylla.
Så även om det för mig inte riktigt fungerar att tänka mig att Galadriel i Rings of Power är samma Galadriel som senare är regal och nästan änglalik i Jackson-trilogin, så är det ändå hennes del av serien som intresserar mig mest. Jag satt faktiskt precis nu och kollade om ett tredje avsnitt hade kommit då jag uppenbarligen ”gillar” serien mer än jag trodde. Nu hade det självklart inte kommit ett tredje avsnitt än då jag efter att ha börjat ett nytt jobb är helt snurrig av allt som skall läras in, inte längre vet vilken veckodag det är.
Så jag tror inte ”normies” kommer att ogilla serien, tvärtom tror jag att det är ”normies” som kommer avgöra om det blir en succé eller inte och nu tänker jag vara självisk. Med all respekt för alla Tolkien-fanatiker därute(och jag är själv insnöad som fan när det gäller tex Westeros så jag vet hur det är att känslomässigt fullkomligt älska en imaginär värld), så tror jag inte att det är ni som är den demografiska grupp serien främst riktar sig till. GoT blev inte en succé för att de som redan älskade Westeros såg serien(det hjälpte förstås till), utan för att ”normies” tog serien till sina hjärtan. Tror samma sak kan hända gällande Rings of Power även om just jag inte nödvändigtvis tycker att den är just så bra. Men serien är snygg och om det blir spännande när väl saker börjar röra på sig på allvar så har absolut serien en chans att bli hur stor som helst, vilket jag också hoppas på då en sådan succé kommer att ”blöda” över till andra serier inom fantasy och kanske sci-fi!
Last edited: