Jag vet inte, jag känner inte att jag vill racka ner på världbyggandet på grund av en stillbild. Jag pratade om detta i Wheel of Time-tråden för länge sen och jag tror att en del missuppfattade mig och att det blev lite onödigt bråkigt (jag var säkert själv delvis skyldig i det) och vill absolut inte starta en liknande diskussion nu. Men säger ändå hör vad jag sa där: Det är ju awesome att vi nuförtiden får stora påkostade fantasyserier att avnjuta, det var ju precis det vi drömde om när vi tittade på Kull Erövraren och Merlin i tonåren!!
Detta är ju den dyraste tv-serie som gjorts, var det inte vad vi drömde om när vi (läs: jag
) skolkade från lektionerna i högstadiet för att sträckläsa Sagan om Ringen i skolbiblioteket.
Menar verkligen inte att man inte får vara kritiskt inställd till serien, jag har självklart en del oro i kroppen själv för att det ska gå åt skogen, men samtidigt undrar jag liksom vad mer folk begär?
(och säger detta än en gång, menar INTE detta på ett bråkigt sätt eller att man inte får kritisera etc. utan jag är genuint nyfiken och frågar i good faith
)