Beastslayer
ROTN
Gubben med äpplet, Tom Bombadil? Kvinnan med bären, hans fru, Goldberry?Men vem är tjejen med hallon/björbären det är nästan det viktigaste.
Det är en rätt vild gissning, men vem vet?
Gubben med äpplet, Tom Bombadil? Kvinnan med bären, hans fru, Goldberry?Men vem är tjejen med hallon/björbären det är nästan det viktigaste.
Det vore hysteriskt roligt om efter att alla filmatiseringar skytt Tom Bombadil som pesten trots att han ingår i materialet, så skulle tv-serien pressa in honom i handlingen fast han knappast platsar.Gubben med äpplet, Tom Bombadil? Kvinnan med bären, hans fru, Goldberry?
Det är en rätt vild gissning, men vem vet?
Jag ser fram emot åkattraktionen med Tom Bombadil-tema på DisneylandDet vore hysteriskt roligt om efter att alla filmatiseringar skytt Tom Bombadil som pesten trots att han ingår i materialet, så skulle tv-serien pressa in honom i handlingen fast han knappast platsar.
Inte den svenska, han e med därDet vore hysteriskt roligt om efter att alla filmatiseringar skytt Tom Bombadil
Shit Barrow Downs-delen! Mörker, dimma och ond poesi.Jag ser fram emot åkattraktionen med Tom Bombadil-tema på Disneyland
En vild gissning, som sagt.Det vore hysteriskt roligt om efter att alla filmatiseringar skytt Tom Bombadil som pesten trots att han ingår i materialet, så skulle tv-serien pressa in honom i handlingen fast han knappast platsar.
Jaha, ganska blandat från min horisont. Miljöerna såg huvudsakligen bra ut, vissa roller känns träffsäkra andra mer tveksamma.Mer bilder för den som vill se.
Amazon’s ‘Lord of the Rings’ Series Rises: Inside ‘The Rings of Power’
One show to rule them all—the first look at a billion-dollar saga set thousands of years before J.R.R. Tolkien’s legendary trilogy.www.vanityfair.com
Ja, jag känner ungefär likadant.Jaha, ganska blandat från min horisont. Miljöerna såg huvudsakligen bra ut, vissa roller känns träffsäkra andra mer tveksamma.
- Elrond ser helt klart för ung ut för min smak (det gör kanske Galadriel också men den skådisen har något lite mer tidlöst över sig).
- Dvärgprinsessan Disa fick inte den mest smickrande bilden. Kanske klockrent i settingen men inte så här på en stilbild. Ställd bredvid Durin ser de inte direkt ut att komma från samma kultur.
- Galadriel som general, nej tack.
- Galadriel och Elrond som ett antytt par. Nja, känns sådär.
Jag har nyligen lyssnat på analys av The Nature of Middle-Earth, och Elrond är ung. Kom ihåg att han är född mot slutet av Första åldern - han är fullvuxen och så i Andra åldern, men litet av en spoling med alviska mått mätt fortfarande. Något av en yngling vid Sista Alliansen.- Elrond ser helt klart för ung ut för min smak (det gör kanske Galadriel också men den skådisen har något lite mer tidlöst över sig).
Vem är Silvan alven ArondirVem sjutton är "The dwarven princess Disa"? Jag borde ha kommit ihåg det namnet om jag hade läst om henne.
Finns inte. Vi har bara namn på en kvinnlig dvärg - Dís, som de säkert tagit namnet från. Fast vi har extremt få andra dvärgnamn från perioden, så det lär bli samma sak med manliga dvärga, och för den delen icke-Númenoririska människor.Vem sjutton är "The dwarven princess Disa"? Jag borde ha kommit ihåg det namnet om jag hade läst om henne.
Särskilt som hennes dotter gifter sig med Elrond senare…Galadriel och Elrond som ett antytt par. Nja, känns sådär.
En påhittad karaktär. Precis som Disa och Halbrand.Vem är Silvan alven Arondir
"Elrond and Galadriel are reunited in the majestic elven kingdom of Lindon." står det under bilden. De kan ju också bara vara glada att ses igen som goda vänner?Särskilt som hennes dotter gifter sig med Elrond senare…
Han föddes väl med skägg!?Jag vill se deras Círdan. Har han skägg ännu?