The Tower of Snig

Vimes

Sillkung
Joined
15 Jun 2000
Messages
12,089
Du finner dig själv.

Vad gör du?
1. Går in i arkadhallen
2. Går in i rökrummet
 

Vimes

Sillkung
Joined
15 Jun 2000
Messages
12,089
Du slår dig ner hos atomsnigeln som motvilligt vaknar ur sin slummer. Den berättar sitt livs historia. Hur den föddes ur ett snigelägg i de lummiga hologram-skogarna runt The Tower of Snig, växte upp och tog tjänst vid tornets skattkammare. Och sedan hur den orättvist anklagad för att ha försnillat guldmynt ur tornfogdens kista blivit skamligt avskedad. Hur den sökt tornet runt efter illgärningsmännen som stulit guldet och spridit lögnen om försnillandet. Och hur dess sökande lett den hit fram, till tornets arkadhall. Men nu är den så trött, så trött. Ja, en atomsnigels liv är inte oändligt. Den sluter sina ögon och drar en sista suck, innan den glider in i atomsniglarnas eviga sömn.

Skakad och rörd av singelns berättelse reser du dig ur soffgruppen.

Vad gör du?

1. Går fram till galaxhumrarna
2. Undersöker "Turbo-gris 2000"
3. Öppnar dörren varifrån musik hörs
4. Går tillbaka till röda rummet
 

Vimes

Sillkung
Joined
15 Jun 2000
Messages
12,089
Någon har slagit sönder kontrollerna med en stor hummer-klo. På skärmen ser du en dojo där Turbo-Gris 2000 står och gungar i takt med musiken. "Insert coin" står med grälla bokstäver över scenen. Du hittar två spel-polletter under maskinen, och stoppar dem i fickan.

Vad gör du?
1. Stoppa i en av polletterna i spelet
2. Går fram till galaxhumrarna
3. Öppnar dörren varifrån musik hörs
4. Går tillbaka till röda rummet
 

Vimes

Sillkung
Joined
15 Jun 2000
Messages
12,089
Du närmar dig de båda galaxhumrarna med försiktighet. Den ena slår argt med sin stora klo på flipperspelet och gormar något om "jag tryckte ju!" medan den andre står och gräver i fickorna på sina kortbyxor.

Vad gör du?
1. Säger "Ursäkta mig, mina unga hummerherrar!"
2. Säger "Vad håller ni på med?! Var försiktiga med utrustningen!"
3. Stoppar en pollett i ett av flipperspelen och börjar spela
4. Struntar i flipperspelen och hittar på något annat
 

Vimes

Sillkung
Joined
15 Jun 2000
Messages
12,089
Galaxhummern erbjuder dig en enarmad plastgorilla.

Vad gör du?
1. Accepterar
2. Kräver något annat
3. Avslutar förhandlingen
 

Vimes

Sillkung
Joined
15 Jun 2000
Messages
12,089
Galaxhummern erbjuder dig en säck med guldmynt.

Vad gör du?
1. Accepterar
2. Kräver något annat
3. Avslutar förhandlingen
 

Vimes

Sillkung
Joined
15 Jun 2000
Messages
12,089
Galaxhummern ger dig säcken med guldmynt och börjar spela. Det är förstås svårt - nästan omöjligt - att spela flipper med stora hummerklor, så han förlorar sina tre kulor utan att ha samlat mer än en klofull poäng. Du får behålla säcken med guldmynt

Vad gör du?
1. Räknar guldmynten
2. Öppnar dörren därifrån musiken hörs
3. Går tillbaka till röda rummet
 

Vimes

Sillkung
Joined
15 Jun 2000
Messages
12,089
Det är en hel säck med guldmynt.

Vad gör du?
1. Öppnar dörren därifrån musiken hörs
2. Går tillbaka till röda rummet
 

Vimes

Sillkung
Joined
15 Jun 2000
Messages
12,089
Faunen blåser ut ett moln av blå rök och säger: "Välkommen! Slå er ner för all del. Spelar ni poker?"

1. "Ja"
2. "Nej"
3. Anfall med kniven
 

Vimes

Sillkung
Joined
15 Jun 2000
Messages
12,089
Faunen lyfter sin hatt i en artighetsgest samtidigt som du sätter dig på stolen framför honom. "Så, insatsen är ett guldmynt till att börja med. Pengarna på bordet, min gode herre!"

Vad gör du?

1. Häller ut guldmynten på bordet i en dramatisk gest
2. Säger "Jag har bara kallt stål för dig!"
 
Top